خبرهای داغ:
آقایی گفت: گروه جهادی سفیران سلامت و حکمت، متشکل از ۷ پزشک و پرستار از استان تهران و خراسان جنوبی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز با حضور در شهرستان زیرکوه به مدت ۱۰ روز، به مردم مناطق محروم و مرزی این شهرستان خدمات جهادی پزشکی و درمانی ارائه می دهند.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۹۱
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هر ساله همزمان با ایام نوروز انسان‌هایی مؤمن، انقلابی و فداکار؛ به دور از خانه و خانواده کیلومتر‌ها راه را برای خدمت به هم‌نوعان خود طی می‌کنند و تفریحات نوروزی خود را با خدمات بی مِنت به مردم نیازمند و محروم می‌گذرانند.

استان خراسان جنوبی،  یکی از مناطق محروم کشور است که به عنوان منطقه هدفِ خدمت این جهادگران انتخاب می‌شود و همزمان با تعطیلات نوروز خیل عظیمی از جهادگران از استان‌های مختلف کشور به شهرستان‌های محروم و مرزی خراسان جنوبی سفر می‌کنند تا با ارائه خدمات جهادی خود گِرهی از مشکلات ساکنان این روستا‌ها باز کنند و غبار محرومیت را از چهره این مناطق بزُدایند.

هجرت به مناطق مرزی و دورافتاده برای خدمت به نیازمندان در ماه میهمانی خدا 

هجرت؛ یک مولفه از جهاد است، همان کاری که جهادگران انجام می‌دهند که از یک منطقه مرفه و با تمکن مالی خوب به هزاران کیلومتر دورتر از محل سکونتشان؛ به مناطق محروم و با حداقل امکانات رفاهی و معیشتی می روند و به مردم خدمت می کنند.

حضور گروه جهادی در مناطق محروم یعنی دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و کمبودها، تمرین کردن کار تیمی و وحدت فرماندهی، بالا بردن صعه صدر؛ به واقع جهادگران در این هجرت ها به مقام بالای بندگی و عبودیت خدا می رسند، و امسال تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن پاداش این فرصت ارزشمند خدمت را برای جهادگران چند برابر کرده است.

یکی از مناطق هدف خدمت رسانی گروه‌های جهادی میهمان و بومی خراسان جنوبی برای ارائه خدمات جهادی در ایام ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳، مناطق مرزی و محروم شهرستان زیرکوه است که جهادگران گروه جهادی حکمت از استان تهران و سفیران سلامت از خراسان جنوبی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ فعالیت‌های جهادی درمانی و پزشکی خود را در این منطقه آغاز کردند؛

محمدصادق آقایی مسئول قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی از فعالیت گروه‌ جهادی "سفیران سلامت" در شهرستان زیرکوه خبر داد و گفت: گروه جهادی سفیران سلامت از خراسان جنوبی به همراه گروه جهادی حکمت از استان تهران با آغاز ماه مبارک رمضان و ایام نوروز امسال در شهر حاجی آباد، شهرستان زیرکوه به مردم خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: گروه جهادی سفیران سلامت و حکمت، متشکل از دو پزشک طب سنتی از استان تهران، ۳ پزشک عمومی، جراح و متخصص زنان از خراسان جنوبی به همراه دو ماما، دو پرستار و مشاور با حضور در شهرستان زیرکوه از ۲۸ اسفندماه به مدت ۱۰ روز به مردم این منطقه خدمات جهادی پزشکی و درمانی ارائه می دهند.

 

خدمت رسانی گروه جهادی

 

مسئول قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه افزود: عمده خدمات این جهادگران در زمینه ویزیت رایگان، جراحی، خدمات درمانی عمومی، ماساژ، ختنه، آموزش طب اسلامی و ایرانی، مشاوره، مامایی، توزیع داروی رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هست که در محل دارالشفاء و خیریه حضرت آمنه، شهر حاجی آباد به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

آقایی، با بیان اینکه امسال دومین سال حضور گروه جهادی "طب اسلامی ایرانی حکمت" در شهرستان زیرکوه است، گفت: پزشکان تخصص های مختلف از استان خراسان جنوبی و سایر استان‌ها از سال ۱۳۹۶ هر ساله جهت ارائه خدمات جهادی به مردم زیرکوه در این شهرستان حضور داشته و دارند.

 

خدمت رسانی گروه جهادی

 

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی در عرصه های مختلف؛ اشتغالزایی و کمک به معیشت مردم، اصلاح سبک زندگی ساکنان، سهولت دسترسی به خدمات درمانی و دارویی، برگزاری کلاس‌های مشاوره طب اسلامی و ایرانی برای کارمندان، معلمان و دانش آموزان این منطقه است.

مسئول قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه افزود: روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از تمامی شهرها و روستاهای شهرستان زیرکوه و حتی خارج از شهرستان از خدمات جهادی گروه سفیران سلامت و حکمت بهره‌مند می‌شوند.

 

خدمت رسانی گروه جهادی

 

آقایی، به اقدامات جهادی انجام شده توسط قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه در طول سال اشاره کرد و گفت: کانال کشی استخرهای آب کشاورزی، مرمت و ساخت منازل محرومان، حصارکشی اطراف منازل و مزارع نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم التحصیل بین نیازمندان از جمله خدمات جهادی است که در طول سال ۱۴۰۲ در شهرستان زیرکوه انجام شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ کانال کشی استخر آب در ۱۵۰۰ متر از مزارع در بخش زهان، شاسکوه و بخش مرکزی و روستاهای بقرائی، اسفاد، اردکول، چناران، چشمه بید، الله داد و همت آباد را جهادگران قرارگاه جهادی منطقه‌ای زیرکوه انجام دادند.

مسئول قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه، به فعالیت جهادگران این قرارگاه در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور اشاره کرد و گفت: در همین راستا بذرپاشی در دو منطقه ۲۰۰ هکتاری در روستای شاهرخت، کاشت درخت گل محمدی با همکاری منابع طبیعی شهرستان در مراتع مهرک، بمرود و شاهرخت انجام شد.

 

خدمت رسانی گروه جهادی

 

آقایی، با بیان اینکه شهرستان زیرکوه در زمینه سلامت نیازمند حمایت و حضور بیشتر گروه‌های جهادی پزشکی و درمانی است، گفت: از پزشکان جهادگر و کادر درمانی جهادی تقاضا داریم که به این منطقه محروم بیشتر توجه کنند چراکه اکثر مردم این شهرستان توانایی رفتن به مرکز استان برای درمان، خرید دارو را ندارند و از طرفی،  پزشک متخصص در زیرکوه بسیار کم هست؛ بنابراین از این عزیزان درخواست حضور بیشتر و جدی‌تر در این‌ مناطق محروم را داریم، ما جهادگران نیز تمام قد از این بزرگواران در امر خدمت رسانی به نیازمندان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

مسئول قرارگاه جهادی منطقه‌ای شهرستان زیرکوه، به بازدید سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) به همراه سردار تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی از روند بر‌گزاری این اردوی جهادی اشاره کرد و افزود: متولی برگزاری این اردوی جهادی سلامت محور، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زیرکوه است و در این راستا فرمانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی، اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرکوه با ما همکاری داشتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها