مخازن زیرزمینی؛ ابزاری برای رسیدن به زندگی هوشمند شهری

نصب مخزن هوشمند زیرزمینی پسماند برای اولین بار در محمدیه

نصب مخزن هوشمند زیرزمینی پسماند برای اولین بار در محمدیه
مدیریت شهری محمدیه اقدام به طراحی و نصب مخزن هوشمند زیرزمینی پسماند به صورت پایلوت نموده و در نظر دارد در سال جاری نسبت به عملیاتی نمودن آن در چند نقطه شهر اقدام نماید.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۰۴
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

قزوین_ به گزارش بسیج، مدیریت شهری محمدیه در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفت تا برای اولین بار اقدام به بهره گیری از فضای زیرزمینی برای مخازن در راستای ارتقای زیست پذیری شهر و پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی نماید.

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند جامد شهری است که یکی از مهمترین اهداف آن استفاده از استراتژی‌هایی است که علاوه بر کاهش آسیب‌های زیست محیطی و هزینه‌ها در بلند مدت، مشارکت حداکثری مردم را برانگیزد.

ایجاد آلودگی بصری، سازگار نبودن با مبلمان شهری، نارضایتی ساکنین و کسبه از مکان قرارگیری، بوی نامطلوب، دسترسی حیوانات موذی به محتوای مخازن موجود، آسیب های مربوط به وجود زباله گردها و معضلات زیست محیطی و وجود چندین و چند عاملی که مدیریت شهری محمدیه در سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفت تا برای اولین بار اقدام به بهره گیری از فضای زیرزمینی برای مخازن در راستای ارتقای زیست پذیری شهر و پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی نماید.

مدیریت شهری محمدیه در این زمینه اقدام به طراحی و نصب مخزن هوشمند زیرزمینی پسماند به صورت پایلوت نموده و در نظر دارد در سال جاری نسبت به عملیاتی نمودن آن در چند نقطه شهر اقدام نماید.

بهره‌گیری از فضای زیرزمینی می‌تواند از چند جهت حائز اهمیت باشد؛ چنان که فشار موجود بر سطح زمین و کاربری‌های روی زمین را کاهش داده، امکان استفاده به صرفه‌تر از زیرساخت‌ها را فراهم ساخته، جا به جایی در این فضا راحت‌تر صورت پذیرفته و اثرات مخرب زیست‌محیطی زیر ساخت یا سازه مورد نظر (صدا و بوی نامطلوب) به مقدار قابل توجهی در آن کاهش می‌یابد از این رو می‌توان گفت که استفاده از فضای زیرزمینی کیفیت زندگی در محیط شهری را ارتقا می‌دهد.

اجرای موفق طرح آزمایشی مذکور در راستای توجه ویژه مدیریت شهری محمدیه به ارتقای کیفیت شهروندان است که به زودی جایگزین مخازن سنتی خواهد شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار