امسال نوروز به دلیل هم‌زمانی با بهار قرآن رنگ و بوی دیگری داشت. زائران حرم رضوی، زیارت را در برنامه سفرهای نوروزی خود گنجانده بودند و مشهدی‌ها متفاوت از سال‌های قبل با عطر روزه‌داری از مسافران میزبانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۷۶۹۶
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن حال و هوای دیگری به مشهد داده است، شهر امام رضا (ع) هر سال در نوروز میزبان میلیون‌ها زائر است که برای زیارت مشرف می‌شوند اما امسال مشهدی‌ها با عطر روزه‌داری از مسافران میزبانی می‌کنند.

با توجه به این تقارن زیبا و معنوی علاوه بر اقدامات فرهنگی و مذهبی که هر ساله هم‌زمان با بهار طبیعت برای استقبال از زائران انجام می‌شود در طرحی نو، غرفه‌های مهرانه محبوب رضا شو با همکاری آستان قدس رضوی در اطراف حرم رضوی راه اندازی شده و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

در میان غرفه‌های مهرانه محبوب رضا شو، غرفه روایتگری بیشترین استقبال زائران را در برداشته و زائران برای شنیدن خاطرات شهدا زمانی را در این غرفه می‌گذرانند و حال و هوای معنوی دریافت می‌کنند. روزانه به صورت میانگین بیش از ۱۵۰ زائر از این غرفه بازدید می‌کنند.

تابلویی کنار غرفه نصب شده و از بازدیدکنندگان درخواست می‌شود یک جمله کوتاه خطاب به شهدا بنویسند هر کس با همان حال و هوایی که کسب کرده کلماتی را ثبت می‌کند در این میان نوجوانان نیز شوروشوق نوشتن داشتند و جملاتی همچون سرباز ولایتم و راه شهدا را می‌روم، الگوی من حاج‌قاسم است، شهدا کمکمان کنید و... جلوه‌گری می‌کرد. جالب‌تر اینکه پسران و دختران دانش‌آموز که همراه والدینشان به زیارت آمده بودند خطاب به شهدا نوشته بودند کمکمان کنید در درس‌هایمان موفق باشیم این باور شاید در نگاه اول بسیار ساده باشد؛ اما در عمق آن عشق و ارادت است که قبول دارند شهدا راهشان از دیگران جدا شده و به خدا نزدیک‌ترند.

غرفه‌های مهرانه محبوب رضا شو در قالب طرح «مهربانی» با موضوعات مشاوره خانواده و ازدواج، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، انس با قرآن، روایتگری و کتاب‌خوانی باهدف استقبال و تکریم زائران امام رضا (ع) با حضور بیش از ۴۰۰ طلایه‌دار معروف در اطراف حرم از ۲۸ اسفندماه سال گذشته الی ۱۰ فروردین امسال در ۸ نقطه اطراف حرم رضوی شامل چهار ورودی اصلی اجرا می‌شود تعداد ۱۶ غرفه مهرانه فرهنگی راه‌اندازی شده و طلایه‌داران معروف از ۱۰ صبح الی ۱۸ به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها