معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزادی قدس شریف و رهایی ملت ستمدیده‌ی فلسطین یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است و راهپیمایی این روز باشکوه‌تر از هر سال برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۰۱
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، حجت دبیقی،در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز جهانی قدس ،روز قدس را از ابتکارات ماندگار و ابدی امام راحل خواند و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز قدس و فلسطین یکپارچه محور انسجام مسلمانان جهان اسلام برای ریشه کنی اسرائیل غاصب بوده است.

وی ،با اشاره به فلسفه نامگذاری روز قدس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس برای یادآوری مظلومیت مردم فلسطین و نه گفتن به استکبار جهانی و صهیونیسم نشانه ای از نبوغ و آینده نگری حضرت امام (ره) بود.

حجت دبیقی،با تاکید برهر چه باشکوه تر برگزار کردن مراسم راهپیمایی روز قدس،و ضرورت هماهنگی همه دستگاه ها و نهادها در برگزاری این مراسم ،افزود:استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه اعم از رسانه ملی،رسانه های محلی،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی،طلاب طرح امین در مدارس،شکل های فرهنگی و دانش آموزی در دستور کار این معاونت برای باشکوه تر برگزار کردن راهپیمایی روز قدس در استان است.

وی،گفت: جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال، همانند سالیان گذشته پا به پای سایر هموطنان خود و هم صدا با مسلمانان جهان ضمن ابراز تنفر و انزجار از صهیونیسم جنایتکار و استکبار جهانی، همدردی و پشتیبانی خودشان را از مظلومان فلسطین به ویژه مردم غزه اعلام می کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم غاصب صهیونیسم اسرائیلی در کشتار بی رحمانه مردم مظلوم و روزه دار غزه گفت: برای اظهار همدردی با مردم مسلمان غزه و اعلام نفرت و انزجار از اعمال ددمنشانه اسرائیل غاصب و حامیان جهانخوارش همه باید در این راهپیمایی حضور داشته باشند.

سلیمان شهبازی، با اعلام آمادگی این کانون جهت مشارکت فعال در برگزاری هر چه بهتر برگزار کردن مراسم روز جهانی قدس افزود:برپایی ایستگاه نقاشی،راه اندازی پویش کودکانه با محور فلسطین و کودکان غزه ،اهداء 50 جایزه نقدی به نفرات و آثار برتر پویش کودکانه از جمله برنامه های این کانون جهت گرامیداشت روز جهانی قدس است.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان هم در این نشست گفت: روز قدس ،روز حیات مجدد اسلام بوده زیرا که در مقابل دشمن اصلی اسلام ، مسلمانان و مردم آزاده جهان بپا می خیزند.

حجه الاسلام ایزدیار،روز جهانی قدس ،را روز ابراز انزجار از رژیم کودک کش اسراییل ، اعلام برائت از توطئه‌های استکبار جهانی و روز تجلی همبستگی جهانیان با مردم مظلوم فلسطین دانست و افزود:اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان هم بنا به وظیفه ملی،دینی وشرعی خود با تمام امکانات و ظرفیت خود همانند سایر دستگاه ها و نهادها برای گرامیداشت روز جهانی قدس و برگزاری باشکوه این روز به میدان خواهد آمد.

وی،با اشاره به اینکه دانش آموزان امید آینده کشور هستند، گفت:باید بر روی آگاه سازی این قشر از جامعه تلاش کرد و آنها را نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی به خوبی مطلع کرد. رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح استان هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دانش آموزان در اجرای ویژه برنامه های گرامیداشت روز قدس،گفت:این کار موجب تبیین روز جهانی قدس در بین نسل های جوان و نوجوان، عجین ترشدن دانش آموزان با مسئله فلسطین،کودکان و زنان مظلوم آن و حساس تر شدن آنها نسبت به غزه و فلسطین و در صحنه آمدن آنها در میدان می شود.

مصطفی گلستانی فر،افزود: با محور قرار دادن خود دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه‌ها در روز جهانی قدس به خوبی می‌توان هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ارزش‌های نظام را ارتقاء داد. مزین نمودن سردرب ادارات آموزش و پرورش و مدارس به سخنان حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری در مورد اهمیت روز جهانی قدس،اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی (شبکه دنا) سایت ها ،خبرگزاری های محلی ،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با تولید محتوی غنی در مورد اهمیت روزجهانی قدس و مسئله فلسطین ، فراخوان مقاله ، برگزاری مسابقه ی پیامکی ، دعوت از همکاران فرهنگی ، اولیاء و مربیان و دانش آموزان،راه اندازی پویش های دانش آموزی در حمایت از کودکان مردم غزه و فلسطین ، جهت حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و پوشش خبری آن ، از اهم مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات