خبرهای داغ:
به همت هیئت دختران گل نرگس، پایگاه بسیج امام حسن عسکری(ع) کارگاه تبیین اهمیت عفاف و حجاب برای روزه‌ اولی‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۰۲
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با ماه مبارک رمضان، روزه اولی های پایگاه بسیج امام حسن عسکری(ع) حوزه ام ابیها(س) به شکرانه سلامتی و توفیق روزه داری، روزانه در جلسه جزء خوانی، تفسیر قرآن کریم و حفظ جمعی سوره فجر پرداخته و با نزدیک شدن به وقت اذان مغرب، در نماز جماعت شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عذاری درباره اهمیت مسئله حجاب و عفاف گفت: حجاب، یکی از ارزش‌های اصلی جامعه اسلامی است که تأثیرات مختلفی بر زندگی فردی زن مسلمان و نیز اجتماع دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل پوشش زن، حضور عفیفانه او در اجتماع است تا سلامت روانی خود و جامعه را تضمین کند.

حجت‌الاسلام عذاری بیان داشت: رعایت عفاف و حجاب در رفتار حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا آنجاست که زن نیکو و شایسته را زنی می‌داند که مردی (نامحرم) را نبیند و مردی (نامحرم) نیز او را نبیند.

این کارشناس دینی در انتها با بیان داستانی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: نقل است رسول‌خدا(ص)، حضرت فاطمه(س) را مأمور به انجام امور داخل و امام علی(ع) را به انجام امور خارج از خانه مأمور کرد حضرت صدیقه کبری (س) با خوشحالی بسیار از این تقسیم‌بندی فرمودند: «فَلا یَعْلَمُ مَا دَاخَلَنِی مِنَ السُّرُورِ إِلا اللَّهُ بِإِکْفَائِی رَسُولُ اللَّهِ(ص) تَحَمُّلَ رِقَابِ الرِّجَالِ؛ جز خداوند نمی‌داند که من از چنین تقسیمی چقدر خوشحال شدم؛ زیرا پدرم، رسول‌خدا(ص) مرا از گریبان‌گیر شدن با مردان معاف داشته است».

در ادامه جلسه سخنران، برای روزه داران دهه نودی احکام روزه را بازگو کرد و به سوالات روزه اولی های حاضر در جلسه پاسخ داد.

انتهای پیام/ عابدینی

ارسال نظرات