مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، از فراگیری ۵۴ هزار و ۱۳۸ نفر البرزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۰۰۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، در تشریح عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی استان در یکسال اخیر، گفت: ۲۴ هزار و ۹۳۶ نفر دوره معادل ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸۶۱ نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و ۲۹ هزار و ۲۰۲ نفر دوره معادل ۵ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت نیز در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان در چهار خوشه فرهنگ و هنر، کشاورزی، صنعت و خدمات انجام شده است.

بیش از ۵۴ هزار نفر البرزی در سال گذشته، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند


وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به گروه‌های مختلفی از جمله سربازان وظیفه نیرو‌های مسلّح، زندانیان، ساکنین سکونت گاه‌های غیر رسمی، آسیب دیدگان اجتماعی، روستائیان، دانش آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، عشایر، اتباع خارجی، زنان خانه دار، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و... ارائه می‌شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال پایدار را از مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با دارا بودن ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان در راستای سیاست‌های سازمان به بیش از ۱۹ جامعه هدف، خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.


بیش از ۵۴ هزار نفر البرزی در سال گذشته، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند
گفتنی است، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

 

خبرنگار:سیده زهرا فوج 

ارسال نظرات
پر بیننده ها