خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری در گفتگو با بسیج خبر داد

رفع مشکل کم آبی روستای توانه نهاوند توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از رفع مشکل کم آبی روستای توانه بخش زرین دشت نهاوند توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان و سپاه ناحیه نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۵۱
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اقدام به شناسایی و رفع مشکل آب شرب در چندین روستای شهرستان نهاوند کرد.

وی افزود: یکی از روستاهایی که به خاطر شرایط خاص در اولویت قرار گرفت، روستای توانه از توابع بخش زرین دشت شهرستان نهاوند بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: روستای توانه با جمعیت ۳ هزار نفر و ۹۰۰ خانوار به صورت ثابت و جمعیت متغییر و مهاجر یک هزار و ۵۰۰ نفر، بالغ بر ۱۵ سال به دلیل کاهش آب چاه روستا با مشکل کم آبی حاد مواجه بودند که با پیگیری‌های سپاه ناحیه نهاوند قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در راستای رفع این مشکل وارد میدان شد.

وی ادامه داد: با لطف و فضل الهی چاه جدیدی برای روستا حفر و تجهیز شد و آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم روستای توانه قرار گرفت.

مختاری با اشاره به اقدامات انجام شده قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان نهاوند بیان کرد: اقدامات این قرارگاه در راستای تأمین آب شرب روستای توانه شامل حفاری و تجهیز چاه به عمق ۱۰۰ متر، ساخت اتاقک بتنی چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به روستا به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و تهیه و اجرای خط ۲۰ کیلوولت برق چاه است.

* طبخ و توزیع ۱۰۰۰ پرس غذا به مناسبت سالگرد شهی سلگی در نهاوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار شهید«حاج میرزا محمد سلگی» فاتح عملیات مرصاد و خصوصیات بارز ایشان گفت: سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی سرداری بود که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش در تمام مدت عمر پربرکتش حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: سردار سلگی همواره توجه ویژه‌ای به جوانان داشت و با گوش دادن به سخنان آنان را به سمت خود جذب و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کرد.

وی افزود: ۱۴ فروردین ماه مصادف با چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید«حاج میرزا محمد سلگی» است که به همین مناسب مراسمی در شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد و از همه اقشار مردم شهیدپرور شهرستان نهاوند دعوت می‌کنیم در این مراسم با شکوه شرکت کنند .

مختاری از طبخ یک هزار پرس غذا در روز ۱۴ فروردین ماه سالروز شهادت سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال سالروز شهادت این شهید والامقام مصادف با ۲۳ رمضان شده، به یاد سردار شهید سلگی یک هزار پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات