سرپرست و راهنمای تیم صعود به قله قطار النگ از همراهی مادر شهید نصری فریمانی با اعضای تیم کوهنوردی جانبازان و ایثارگران به قله ۲۶۰۵ متری در جنوب غربی فریمان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۸۷۲۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

صعود مادر شهید نصری به قله ۲۶۰۵ قطار اولنگ فریمان به‌مناسبت ۱۲ فروردین+تصاویرجانباز ۵۵ درصد علیرضا ساکت فریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از فریمان درباره این رویداد ورزشی، گفت: قله قطار النگ با ارتفاع ۲۶۰۵ متر سومین قله بلند فریمان از توابع استان خراسان رضوی است که این رشته کوه زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری در جنوب غربی شهرستان فریمان و جنوب شهر فرهادگرد واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه مبدا صعود به این قله در روستای" کلاته خوش" می باشد. طول مسیر صعود و فرود حدود ۱۲ کیلومتر بوده است، افزود: اولنگ در گویش محلی به معنی سبزه زار است.یعنی جایی که آب جمع می شود و سبزه زار پدید می آید.

ساکت فریمانی، ادامه داد: به‌دلیل وجود چشمه‌های متعدد در مسیر پیمایش تا این قله، در اطراف این چشمه‌های سبزه زارهایی به‌وجود آمده که تعدد این سبزه زارها به صورت پشت سرهم، دلیل نام‌گذاری قله “قطاراولنگ” (سلسله سبزه زارها) است.

 وی گفت: بلندترین قلل شهرستان فریمان، کلیلاق با ارتفاع ۲۹۴۲ متر و پس از آن بی‌بی‌غیب با ارتفاع ۲۸۸۱ متر، محسوب می شوند که همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، تیم جانبازان و ایثارگران در ماه مبارک رمضان به یاد شهید نصری فریمانی با حضور مادر شهید قله قطارالنگ را فتح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها