خبرهای داغ:
شاهرود_نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در یادواره «۱۲۰ شهید میغان» شاهرود گفت: این روز‌ها باید مراقب باشیم به شعائر دینی و ماه مبارک رمضان و بویژه مولای متقیان حضرت علی (ع) بی‌حرمتی نشود.
کد خبر: ۹۵۸۸۷۷۴
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

مبادا کاری کنیم دستاورد‌هایی که محصول فداکاری شهدای ماست از دستمان برود!به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در چهلمین #یادواره ۱۲۰ شهید گلگون کفن روستای «میغان» شاهرود با حضور امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع میغان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان سمنان و ۱۲۰ شهید روستای میغان شاهرود گفت: شهدای عظیم‌الشأن هشت‌سال دفاع مقدس بر امور مادی و معنوی و اعمال و رفتار ما حاضر و ناظر هستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با گرامی‌داشت دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی افزود: جامعه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه زیر یوغِ استکبار جهانی و ابرقدرت‌ها قرار داشت از شرایط بُغرنج ضد فرهنگی نیز رنج می‌برد.
#امام_جمعه_سمنان با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) حرکت رو به انحطاط جامعه ایران را که تمدن بزرگ نامی‌ده می‌شد متوقف کرد گفت: امروز مردم ایران در تمام شئون جامعه نقش ایفا می‌کنند و علاوه بر نعمت رهبری، از نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بهره‌مند هستند.
#مطیعی «#امنیت» را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید با شکرگزاری نسبت به نعمت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنیم.
وی با تسلیت شهادت مظلومانه مولای متقیان #امیرالمؤمنین علی (ع) به توصیف ویژگی‌های «زید بن صوحان» از یاران آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: در جریان جنگ جمل، وقتی امام علی (ع) بر بالین پیکر مجروح زید بن صوحان حاضر شد به او فرمود «رحمت خدا بر تو باد! تو کسی بودی که در زمان زندگی برای حکومت اسلامی خفیف المؤونه (کم‌هزینه)، اما کثیرالمعونه (پرفایده) بودی»
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس را مصداق فرموده‌امام علی (ع) دانست و ادامه داد: زید بن صوحان در پاسخ به امیرالمؤمنین علی (ع) گفت «من تو را مرد عظیم الهی می‌بینم که نام او در قرآن با علی حکیم آمده و خدا در نزدش بسیار بزرگ است، از أمّ سلمه شنیدم که پیامبر (ص) دستت را در غدیر خم بلند کرد و فرمود مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ»
امام جمعه سمنان با اشاره به خطبه ۱۸۱ و ۱۸۲ نهج‌البلاغه گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود بندگان شایسته خدا [شهدا]عزم جدی برای سفر به آخرت داشتند و به دنیای فانی چشم ندوختند و آن‌را با آخرت باقی معامله کردند!
مطیعی ادامه داد: #شهدا با خدا بگونه‌ای معامله کردند که پاداش خود را بطور کامل دریافت کردند.
وی با بیان اینکه شهدا در تلاش بودند فاصله خود با پروردگار را به سرعت طی کنند و به معشوق برسند، تصریح کرد: جایگاه شهدا جایگاهی رفیع، عالی و ملکوتی است لذا نباید برای آن‌ها متأثر بود بلکه باید برای جایگاه خودمان در این عالم متاسف و متاثر باشیم!
رئیس شورای سیاستگذاری ۳۰۰۰ شهید استان سمنان با تمجید از فداکاری پدران و مادران شهدا گفت: حضور در یادواره شهدا یعنی حرکت در مسیر نورانی شهدا و حفظ و زنده نگهداشتن اهداف متعالی آن بزرگمردان تاریخ.
امام جمعه سمنان افزود: هرکدام از شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی اگر امروز در بین ما بودند موثر‌ترین و فعال‌ترین عناصر فرهنگی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف نظیر جهاد تبیین بودند چراکه نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلاب دغدغه داشتند!
مطیعی با بیان اینکه براساس فرموده‌امام علی (ع) شهدا در مسیر «حق» حرکت کردند گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در ادامه این خطبه می‌فرماید «أین عمّار؟» چراکه جناب عمّار معیار تشخیص حق از باطل بود!
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در ادامه با نام بردن از سایر یاران باوفای خود فرمود «الَّذِینَ تَعَاقَدُوا عَلَى الْمَنِیَّهِ وَ أُبْرِدَ بِرُءُوسِهِمْ إِلَى الْفَجَرَهِ» کسانی که با یکدیگر پیمان بستند و سرهایشان به سوى گناهکاران برده شد!
وی مطالعه سیره معنوی، سیاسی و اجتماعی شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را مغتنم برشمرد و گفت: همه ما بر سر سفره سراسر فیض شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حاضر هستیم و از عنایات ارواح طیبه آنان بهره می‌بریم.
مطیعی با بیان اینکه شهدا عاشق قرآن کریم و عامل به آن و نیز اقامه کننده حقیقی نماز بودند گفت: این روز‌ها باید مراقب باشیم به شعائر دینی و ماه مبارک رمضان و بویژه مولای متقیان حضرت علی (ع) بی‌حرمتی نشود و الا برگزار کردن مراسم روز طبیعت [به ذات خود]و برپا کردن سفره افطار در طبیعت اشکالی ندارد!
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با تاکید بر اینکه عفت، حیا و ارزش‌های دینی ثمره خون مطهر هزاران شهید است اظهار کرد: مبادا کاری کنیم دستاورد‌هایی که محصول فداکاری شهدای عزیز و مظلوم ما است از دستمان برود!
وی ادامه داد: براساس فرموده‌امام علی (ع) شهدا سنت‌ها و مستحبات و واجبات را احیا و مردانه در برابر بدعت‌ها ایستادگی کردند و وقتی فرمان جهاد داده شد از رهبر جامعه اطاعت کردند.
امام جمعه سمنان با اشاره به #وصیتنامه_شهدای_هشت‌سال_دفاع_مقدس گفت: حدود ۹۸ درصد از شهدا در وصیت‌نامه‌های خود حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه را بطور خاص ذکر کرده‌اند و از ما خواسته‌اند از فرامین امام جامعه مسلمین تبعیت کنیم.
مطیعی تصریح کرد: بسیار زشت و ناپسند است که مدام بگوییم #ولایتمدار و پیرو رهبری هستیم، اما جایی که منافع ما با فرامین رهبر جامعه تطابق نداشته‌باشد با آن همراهی نکنیم و رفتار خود را توجیه کنیم و بگوییم فرمان رهبری مثلا ارشادی بوده و مولوی [و یا دستوری]نبوده‌است و خدای نکرده آن‌را تحریف کنند!
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان «جهاد در راه خدا» را یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا از دیدگاه امیرالمؤمنین علی (ع) عنوان کرد و گفت: امروز مهمتر از جهاد نظامی در یک میدان مهمتر مانند #جهاد_تبیین قرار داریم که بطور ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.
وی عرصه‌هایی نظیر راهپیمایی روز #قدس و #انتخابات را از مصادیق مهم جهاد در راه خدا دانست و خاطرنشان کرد: براساس آموزه‌های دینی، جبهه و جنگ و مبارزه یکی از در‌های بهشت است که خداوند متعال آن را بر روی اولیای خود می‌گشاید.
گفتنی است در این مراسم علی‌اکبر نظری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) در رثای شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام به نوحه‌خوانی پرداخت.
این یادواره شهدا به همت ستاد یادواره شهدا، پایگاه امام خمینی (ره) حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها