اجرای طرح پنج شنبه های طلایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،محمد جمالی در کارگاه آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران،معاونان آموزشی و مشاوران مدارس شهرستان بویراحمدگفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس برگزاری دوره های توانمندسازی ویژه مدیران ،معاونان آموزشی و دبیران استان یک ضرورت است که به همین منظور کارگاه های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران،معاونان آموزشی و دبیران متوسطه اول و دوم استان ،روزهای پنج شنبه برگزار می شود.
وی،ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی استان را یکی از اولویت های کاری اداره کل آموزش و پرورش در سال جدید برشمرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی در گام اول، توانمندسازی مدیر و معاون مدرسه مهم است و باید در این راه از ظرفیت مدیران توانمند،خلاق،، انقلابی، شجاع و به روز برای مدیریت مدارس عادی دولتی بهره برد.
جمالی افزود:مهمترین فردی که در تحول مدرسه و بالابردن کیفیت آموزشی و تربیتی آن نقش تعیین کنندهای دارد، مدیر مدرسه است. وی با بیان مهمترین ویژگی های یک مدیر مدرسه توانمند گفت: مدیری توانمند است که برنامه محور،نوآور،کارآمد و شبانه روز برای ارتقا کیفیت آموزش در مدرسه اش پای کار باشد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضروت جلب مشارکت در امور مدرسه، افزود: جلب مشارکت و همکاری والدین در تمام ابعاد مدیریتی مدرسه قطعا در بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدرسه موثر است.
وی ،به در پیش رو بودن امتحانات نهایی پیش رو و تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در کنکور ،به حضور آنها بر سر کلاسهای درس تا پایان سال تحصیلی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت:حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس درس به طور حتم افت تحصیلی آنها را در پی خواهد داشت.
جمالی، به نقش مدیران مدارس در حضور یافتن دانش آموزان در کلاس های درس در مدت زمان باقیمانده از سال تحصیلی اشاره کرد و افزود:خانواده ها و والدین هم باید مدیر مدرسه و دبیران را در حضور دانش آموزان در کلاس های درس و ارتقاء کیفیت تحصیلی و آموزشی فرزندان خود یاری و همراهی کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نقش مهم و بسزای مشاوران ،مربیان امور تربیتی و پرورشی در کاهش استرس ،اضطراب و آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت:آنها در کنار معلمان نقش مهمی در تربیت صحیح،شکل گیری شخصیت ،رشد و یادگیری ،کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان دارند و آنها باید نسبت به رسالت خطیر و حساس خود واقف باشند.