استاندار البرز گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت‌های موجود همچون شهرداری ها، خیرین، بخش خصوصی، شهرک‌های صنعتی، با برنامه ریزی دقیق، بهره برداری کنند.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۷۱
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز، در جلسه نهضت مدرسه سازی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تشریح شرایط آموزشی و پرورشی استان بر ضرورت اهتمام مضاعف مدیران مربوطه و شهرداران در این راستا، تاکید کرد.

وی افزود: سال گذشته طی هم افزایی دولت و خیرین نیک اندیش، حدود ۱۲۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و باید برای تحقق تعهد ۲۰۰ مدرسه طی ۲ سفر رئیس جمهور به استان، تمامی توان و ظرفیت خود را به این سو گسیل کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به نیاز استان، تکلیف ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر را نیز به عهده گرفته ایم که امید است با همراهی خیرین و تعامل ویژه مدیران و شهرداران مربوطه، این امر با سرعت صورت پذیرد.


وی افزود: باید طی آمایش سرزمین، نیاز تمامی شهرستان‌های استان به جزء، احصا و به فرمانداران ابلاغ شود.

استاندار البرز گفت: هر کدام از فرمانداران باید از برش نهضت مدرسه سازی در شهرستان مربوطه آگاه شوند و از ظرفیت‌های موجود همچون شهرداری ها، خیرین، بخش خصوصی، شهرک‌های صنعتی و... با برنامه ریزی دقیق، بهره برداری کنند.

وی افزود: باید مسیر ساخت مدارس هموار شود و بروکراسی‌های پیچیده و غیر ضروری، حذف شود.


عبداللهی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواست تا بر روند ساخت مدارس به صورت برخط اطلاع یابند و موانع راه را با پیگیری، برطرف کنند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون با نزدیک شدن به اوقات فراغت دانش آموزان، جلوه بیشتری پیدا می‌کند، کمبود امکانات ورزشی و تفریحی همچون سالن‌های چندمنظوره و استخر، است بنابراین باید در این زمینه نیز ورود جدی صورت گیرد.

استاندار البرز افزود: ایجاد هماهنگی لازم جهت تامین زیرساخت‌های خدماتی همچون آب، برق و گاز برای مدارس یک ضرورت است و مدیران مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: ساخت هنرستان‌ها در جوار شهرک‌های صنعتی استان با هدف تسهیل در ارتباط بین صنعت و مدرسه و کارآموزی دانش آموزان، باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها