مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خبر داد؛

شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری متصل می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال کامل شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۳۶۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کریمی اظهار داشت: طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور است که در این استان مرزی نیز آغاز شده است.

 

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در مورد آخرین وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، افزود: با شروع این پروژه در ایلام، ۱۳۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده و ۲۲۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می‌توان گفت در مجموع ۳۵۰ کیلومتر کابل در ۲۷ شهر ایلام اجرا شده است.

 

 وی از اتصال کامل شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها خبر داد و یادآور شد: اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰ مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود.

 

 کریمی یادآور شد: برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار