خبرهای داغ:
امیر محمد شفیعی از اجرای ۴۰۰ عنوان ویژه روز ارتش توسط لشگر ۱۶ زرهی قزوین و کلنگ زنی کلینیک و درمانگاه فوق تخصصی شهید رجبعلی درویشوند از شهدای لشگر ۱۶ زرهی قزوین که تاکنون پیکر وی بازنگشته در کوی ولایت بیمارستان ارتش خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۴۲
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

قزوین_ به گزارش بسیج، عصر دیروز نشست خبری فرمانده لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه استان قزوین در سالن جلسات قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی به مناسبت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

امیر، حسین محمدشفیعی ارشد نظامی آجا در استان های قروین و زنجان در این مراسم با اشاره به نقش رسانه در انتقال حقایق به مردم و جهاد تبیین بیان کرد: تلاش رسانه ها موجب تبیین اقدامات نظام می شود و این تلاش موجب رسیدن صدای مردم به مسوولین و در نتیجه رفع مشکلات جامعه می گردد.

وی گفت: این روز، یادگار امام راحل است. در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک‌هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند، موضوع انحلال ارتش را مطرح کردند و این امام بزرگوار رضوان الله تعالی علیه بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

امیر محمدشفیعی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان باصلابت این آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه‌ای دفاع از میهن اسلامی‌اند. ارتش بدون نگاه به خط کشی‌های سیاسی، حزبی و فرقه‌ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است. این ارتش همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها، آن روز که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم و انقلاب اسلامی قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سخت ترین روزها مردم و میهن و نظام کشور و نظام را تنها نگذاشتند.

ارشد آجا در استان های قزوین و زنجان در ادامه عنوان کرد: در ماه‌های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می‌خواستند به تحریک قدرت‌های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند، با حضور و فداکاری، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند. ارتش به حق، نماد اسلام‌خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه‌های ۳۵ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت. ارتش در دوران دفاع ۸ ساله سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و مردانگی و عزت خود عمل کرد.

وی افزود: ارتش در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستاد. با توپخانه و نیروی هوایی و هوانیروزش و واحدهای پیاده و زرهی‌اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را در این راه تقدیم کرد. از نامجو و فلاحی و فکوری گرفته تا کشوری و شیرودی و بابایی و ستاری و صیاد شیرازی و ده‌ها فرمانده بزرگ را در این راه تقدیم کرد.

امیر محمدشفیعی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در اتحادی که دارند تمام فتنه های برعلیه کشور را سرکوب کردند تصریح کرد: امروز شاید لباس های ما متفاوت باشد اما هدف ما اعتلای میهن عزیز و نظام جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن این انقلاب به دست صاحب اصلی آن است. ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسخ اعتمادی که امامین انقلاب و امت شریف ایران به ارتش داشتند را در دوران دفاع مقدس و پس از دوران مقدس داد. همچنان که ارتش پیشتاز میدان های خدمت در حوادث مختلف همچون سیل بوده است.

ارشد آجا در استان های قزوین و زنجان در ادامه یادآور شد: روزگاری با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادیم و امروز تولید کننده هواپیما و بهترین تجهیزات نظامی هستیم به طوری که ۹۵ درصد تجهیزات جنگی و نظامی، بومی این کشور بوده و توسط جوانان میهن اسلامی تولید می شود و امروز به جایگاهی رسیدیم که در سال گذشته در ۲۲ فروردین ماه در لبیک به ندای رهبر، نیروی زمینی از ۱۰۸۲ تجهیزات نظامی یکجا رونمایی کرد. عمق راهبردی نیروهای ارتش بسیار افزایش یافته و دشمن در هر جا دست از پا خطا کند به دستور فرمانده کل قوا در کسری از ثانیه این خطا را از بین خواهیم برد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در روز ارتش اضافه کرد: بالغ بر ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، محافل قرآنی، مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی، ویژه برنامه های عقیدتی، سیاسی از عناوین برنامه های ما در این هفته می باشد که با غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین آغاز می شود.

امیر محمدشفیعی بیان کرد: این مراسم با سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با دعوت از سخنرانان ویژه همچون سرتیپ صادقی گویا، آیت اله مظفری آغاز می شود. همچنین شرکت کارکنان در نماز جمعه های استان قزوین و سخنران پیش از خطبه های این هفته از همکاران، مسابقات تیراندازی،

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان، ویزیت رایگان در مصلای نماز جمعه قزوین، توسط کادر بیمارستان ارتش و یگان های بهداشت در دو‌ نوبت ویزیت از برنامه های این ایام است. همچنین در روز ۲۹ فروردین کلینیک و درمانگاه فوق تخصصی شهید رجبعلی درویشوند از شهدای لشگر ۱۶ زرهی قزوین که تاکنون پیکر وی بازنگشته کلنگ زنی می شود که در کوی ولایت بیمارستان ارتش قرار دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها