جابجایی صنوف آلاینده یاسوج در هاله ای از ابهام/ قاچاق نان در مبادی ورودی کهگیلویه و بویراحمد

رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساماندهی و جابجایی صنوف الاینده در یاسوج توضیح داد.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۰۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، مهرداد الهی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در سال ۱۴٠۲، دو هزار و ۵۶ پروانه کسب صادر و تمدید شد که یکهزار و ۴۴۹ پروانه جدید است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱٠ هزار پروانه کسب فعال بوده و ۳ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان بویراحمد داریم.

 رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال‌های گذشته کمبود نیرو باعث شد انباشت اصناف بدون پروانه را داشته باشیم که با همکاری اخیر پلیس اماکن. تغییرات مطلوبی محقق شد.

الهی تصریح کرد: یکی از وظایف ما نظارت و بازرسی است که ۶ هزار و ۵٠٠ مورد نظارت در سال ۱۴٠۲ محقق و ۴ هزار و ۳۹٠ اخطاریه صادر شد.

وی گفت : سال ۱۴٠۲، یکهزار و ۱۶۱ شکایت دریافتی با محوریت بخش نظارت و بازرسی داشتیم که ۱۱٠ مورد به تعزیرات معرفی و ۸۸۵ مورد حل و فصل شد و ۴۱ مورد پرونده در دست اقدام است.

الهی با بیان اینکه عمده تخلفات اختلاف بین خریدار و فروشنده بوده و اغلب شکایت‌ها در بحث خدمات ، کم فروشی و گرانفروشی است، بر پیگیر ی لازم در این موارد خبر داد.

این مسئول افزود: در حوزه اجرائیات نیز هزارو 851 مورد انجام و 210 صنف متخلف پلمب شدند.

رئیس اتاق اصناف استان با تاکید بر توسعه آموزشی، گفت: در سال قبل ۲۴ دوره آموزشی اجرا و دو هزار کارت آموزش و شرکت در این کلاس ها صادر شد.

وی افزود: تفاهم نامه با دانشگاه فنی یاسوج منعقد شده و بحث آموزش را به شکل تخصصی برای صنوف خدمات رسان  گسترش خواهیم داد.

الهی ابراز داشت: در سال گذشته شش میز خدمت در مصلی برگزار و پاسخگوی نیاز ها و سوالات مردم بودیم.

 رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴٠۲ سه نمایشگاه شامل نمایشگاه پاییزه با محوریت مدارس، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه برگزار شدند.

الهی با بیان اینکه روزانه حضور بازرسین در نمایشگاه‌ها را داشتیم، عنوان کرد: اتاق اصناف در نمایشگاه کسب و کار نیز حاضر بود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه کسب و کار را در یاسوج برگزار کردیم و از اصناف نمونه این شهر تجلیل شد.

رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد از معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به خاطر همکاری با اصناف تقدیر کرد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال جهت تنظیم بازار سه جلسه در شهرستان های استان تشکیل و مشکلات مردم و بازار احصا شد.

الهی گفت: 12 واحد خدمات رسان خودرو در ایام عیدنوروز به صورت کشیک فعال و به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند و ما از این مجموعه نیز بازدید کردیم.

عدم درج برچسب قیمت کالا منشأ تخلف است

رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد نصب برچسب قیمت کالا را از مهمترین و اصلی ترین حقوق مصرف کننده دانست و گفت: بیشترین تخلفات را در این حوزه داشتیم و همکاران ما و بزرسان صمت به جد پیگیر این موضوع هستند.

الهی با اشاره به اینکه عدم درج برچسب قیمت کالا منشأ تخلف است، اظهار کرد: پویش عدم خرید از مراکز فاقد برچب قیمت را راه اندازی کرده ایم و از مردم می خواهیم که از مراکز و فروشگاه های بدون برچسب کالا، خرید نکنند و اقدامات قانونی نیز در راستای صیانت از حقوق مردمی اجرایی می‌شود.

وی گفت: تغییر قیمت ها بر اساس فرایند قانونی صورت می گیرد و ما به قانون تمکین می کنیم و در این زمینه هنگام بازرسی از اصناف فاکتور خرید، حاشیه سود و احراز اصالت فاکتور بسیار مهم است.

ساماندهی صنوف الاینده در یاسوج همچنان بی نتیجه

رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساماندهی صنوف الاینده در یاسوج نیز گفت: 12 سال است که برای جابجایی صنوف الاینده از جمله صافکاران، تعمیرکاران و برق کاران خودرو زمین خریداری کرده ایم و به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی موفق به احداث ساختمان در زمین مورد نظر نشده ایم.

مهمترین مشکلات بازاریان استان و شهر یاسوج

الهی بیان کرد: دولت سال به سال فشار بیشتری به بازار وارد می کند و بازاریان از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیستند و حتی از کمک های بلاعوض و یا تسهیلات با بهره بالا نیز محروم اند.

وی پرداخت مالیات های سنگین و عدم اعطای تسهیلات دولتی را از مهمترین مشکلات بازاریان برشمرد و گفت: دولت و شهرداری هیچگونه همکاری با ما ندارند و شهرداری یاسوج عوارض را روز به روز را افزایش می دهد.

قیمت شن و ماسه

رییس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت شن و ماسه توسط اتحادیه و اتاق اصناف تعیین نمی شود و هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم و اما تلاش معاون اقتصادی استاندار و سازمان صمت این است که افزایش قیمت شدید نباشد. 

وی افزایش قیمت شن و ماسه را ناشی از افزایش قیمت سایر کالاها از جمله قطعات دستگاه ها و کارگر عنوان کرد و گفت: این هزینه ها موجب افزایش قیمت تمام شده تولید می شود.

قیمت گوشت و قاچاق نان در مرزهای ورودی کهگیلویه و بویراحمد

الهی ابراز داشت: قیمت گوشت قرمز در استان به نسبت سایر استان های کشور کمتر است و قیمت گوشت مرغ نیز در حد متعادل قرار دارد.

 وی از قاچاق نان در مرزها و مبادی ورودی استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان های کشور به دلیل ارزان بودن قیمت نان خبر داد: این افراد نان را از استان خریداری و در دیگر استان ها با قیمت بالاتری به مردم و مسافران می فروشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار