خبرهای داغ:

هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تشریح سند راهبردی شرکت توسعه نیشکر در سال جدید، بر عزم این شرکت برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۵۵۶
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدعلی ناصری بیان کرد: این سند راهبردی بر چهار محور سرمایه انسانی، محیط‌زیست، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و تقویت تحقیق و توسعه تمرکز دارد.

وی با تاکید بر عزم همگانی برای تحقق اهداف سند راهبردی، از تمامی مدیران نیشکری خواست تا با تعهد و جدیت، برنامه‌های این سند را در واحد‌های تحت مدیریت خود اجرا کنند؛ افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار شکر کشور یکی از اهداف کلیدی این سند راهبردی است.

ناصری دراین‌خصوص گفت: با دستیابی به این هدف، سهم این صنعت از بازار شکر کشور به ۳۸ درصد می‌رسد و جایگاه نیشکر با تولید ۸۰۰ هزار تن شکر، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان این محصول تثبیت خواهد شد.

مدیرعامل توسعه نیشکر همچنین بر ضرورت توسعه صادرات محصولات جانبی نیشکر تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی این شرکت، کسب ۴۰ درصد درآمد از محل صادرات این محصولات است.

ناصری با اشاره به تنوع محصولات جانبی نیشکر از جمله الکل طبی، خمیرمایه، ام. دی. اف، خوراک دام و محصولات پلی‌اتیلن، خاطرنشان کرد: این محصولات دارای بازار‌های صادراتی مناسبی هستند و می‌توانند سهم قابل‌توجهی در افزایش درآمد شرکت‌ها داشته باشند و بهبود و توسعه تولید، از دیگر محور‌های این سند راهبردی است.

ناصری دراین‌خصوص اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شاهد تنوع در تولید محصولات و همچنین عرضه آنها در بسته‌بندی‌های متنوع متناسب با نیاز مصرف‌کننده خواهیم بود.

وی در ادامه بر توسعه بازار صادرات محصولات الکل طبی و خمیرمایه تاکید کرد و گفت: این امر از طریق تقویت و متنوع سازی روش‌های فروش و برندسازی، بازاریابی و تبلیغات صورت می‌گیرد.

مدیرعامل توسعه نیشکر از عبور کشت و صنعت امام خمینی (ره) و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از ظرفیت اسمی تولید خبر داد و این عبور را نشان‌دهنده عزم و اراده راسخ مجموعه نیشکر برای تحقق جهش تولید در سال جاری دانست.

وی تأکید کرد که برنامه‌ریزی مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره کشت و صنعت‌ها و شرکت‌های تابعه باید به‌گونه‌ای باشد که تا پایان سال مالی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، تمامی این واحد‌ها از ظرفیت اسمی خود عبور کرده و به جهش تولید دست پیدا کنند.

ناصری، احیای هفت‌تپه را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های سه سال گذشته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و از تلاش و تعهد کارگران این مجموعه برای بازگشت دوباره به چرخه تولید قدردانی کرد.

وی همچنین بر لزوم بازسازی و نوسازی کارخانه شکر هفت‌تپه و بازنگری در شیوه کاشت، داشت و برداشت نیشکر برای رسیدن به ظرفیت اسمی و شکوفایی کامل این واحد نیشکری تاکید کرد.

دکتر ناصری بر ضرورت استفاده از روش‌های جدید در مدیریت مزرعه و پایش مزارع تاکید کرد: در سال پیش رو از هوش مصنوعی و ابزار‌های ماهواره‌ای برای انجام بهتر این کار استفاده می‌شود.

تشکیل کمیته‌های سرمایه‌گذاری، بورس، ریسک و دانش‌بنیان، راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده، جذب سرمایه و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی، توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی سازمانی، بهینه‌سازی مصرف منابع مطابق با استانداردها، توسعه تحقق و توسعه با همکاری موسسه آموزش و تحقیقات توسعه نیشکر، بهبود تعامل و ارتباط موثر با جوامع پیرامونی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، بهبود و توسعه پشتیبانی و زیرساخت، پشتیبانی از تولید باهدف توسعه درآمد‌ها از محور‌های دیگری بود که مدیرعامل توسعه نیشکر در ذیل سند راهبردی به تشریح آن پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار