خانواده مهم‌ترین محل برای رشد فردی است

یک کارشناس دینی گفت: خانواده از دیدگاه دین مبین اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که بهترین محل برای رشد فردی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۷۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید عابدین صادقی، یک کارشناس دینی امروز در همایش فرهنگی و تفریحی « سبک زندگی اسلامی و جایگاه خانواده» که به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی و سیاسی در ارومیه برگزار شد، گفت: خانواده‌ از دیدگاه دین مبین اسلام حائز اهمیت بوده و بهترین و مهم‌ترین محل برای رشد فردی محسوب می‌شود پس درست نیست که از آن غفلت کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده از دیدگاه اسلام تنها مامن، محل آسایش، رشد و تحول هر فردی در اجتماع به شمار می‌رود، اضافه کرد: بنابراین دست‌یابی به علل استحکام کانون خانواده بسیار ضروری و مهم بوده و باید در این زمینه به صورت جدی گام برداشته و با علم و اطلاع تلاش شود.

این کارشناس دینی بر لزوم ارائه آگاهی‌های موردنیاز به جوانان تاکید کرد و بیان داشت: در این صورت نه‌تنها به اندازه قابل توجهی از تنش‌های موجود در خانواده‌های کنونی کاسته می‌شود بلکه یک کانون گرم و صمیمی برای یکایک اعضای خانواده ایجاد می‌شود که در آن احساس خوشایندی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام به علل استحکام خانواده قبل و بعد از ازدواج به صورت مفصل پرداخته است، همچنین درباره معیارهای انتخاب همسر و شرایط اختصاصی برای زنان و مردان، حقوق و وظایف زوجین نسبت به یکدیگر و تربیت فرزندان‌شان که پدران و مادران آینده هستند توصیه‌ها و تاکیدهای فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه هر یک از عوامل فوق چنانچه به درستی و با دقت مورد توجه قرار گیرد می‌تواند تضمین‌کننده روابط سالم بین اعضای خانواده باشد، اضافه کرد: افراد خانواده باید پیوسته به یکدیگر کمک کنند، همواره در کنار همدیگر باشند و خود را نسبت به سایر اعضای خانواده متعهد و مسئول بدانند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه هر نظامی اگر دارای اصول و مبانی محکم و مورد تایید عقل و دین نباشد آسیب‌پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: خانواده در واقع یک نظام فعال و پویا به شمار می‌رود بنابراین لازم است به آن بها داده شود.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: با به کار بردن اصولی هم‌چون قدرشناسی، رازداری، وفاداری، دینداری، مشارکت و مسئولیت‌پذیری، خوشرفتاری  و ... می‌توان پایه‌های زندگی خانوادگی خود را هر چه بیشتر مستحکم کرد، دین مبین اسلام همچین احدایث و روایات رسیده از اهل بیت(ع) بر این موضوع صحه می‌گذارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار