آقای رئیس‌جمهور، با شما از لسان کسانی صحبت می‌کنم که در این جنگ ترکیبی و رسانه‌ای آبرویشان در دست، شبانه‌روز جهاد تبیین کردند، از دل مدارس تا دانشگاه‌ها، از ادارات دولتی تا دورترین روستاهای این خطه کویری و شهیدپرور.
کد خبر: ۹۵۹۲۵۸۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آقای رئیسی، رئیس‌جمهور پرتلاش جمهوری اسلامی ایران سلام. سلامی به گرمی کویرهای استان سمنان، به استواری کوه‌های سر به فلک کشیده البرز، سلامی به پاکی خون نزدیک به 3000 شهید این استان، از انقلاب اسلامی گرفته تا 8 سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت.
آقای رئیس‌جمهور، نمی‌دانم امروز در این استان با چه کسانی و چه اقشاری دیدار و گفت و گو دارید، تنها پیامکی برایم ارسال شد از ستاد مردمی استقبال، مبنی بر دیدار شما با مردم شهر سمنان (10 صبح پنجشنبه 30 فروردین در مسجد امام خمینی (ره)) خسته نباشید. از این‌همه دوندگی شبانه‌روزی، از اخلاق‌مداری‌تان در مقابل مردم و حتی کسانی که امید دارند زمین خوردن شما را ببینند.
آقای رئیس‌جمهور، با شما از لسان کسانی صحبت می‌کنم که در این جنگ ترکیبی و رسانه‌ای آبرویشان در دست، شبانه‌روز جهاد تبیین کردند، از دل مدارس تا دانشگاه‌ها، از ادارات دولتی تا دورترین روستاهای این خطه کویری و شهیدپرور. از داستان غم‌انگیز برجام تا جنبش زن زندگی آزادی و روزهای سخت انتخابات و دفاع از برنامه‌های اقتصادی شما. جهادگرانی که از سردارشان حاج قاسم آموختند، آنکه باید ببیند، می‌بیند.
آقای رئیس‌جمهور، نمی‌دانم آیا مدیرانی که شما را امروز در بر می‌گیرند، تا پز مدیریتی برای شما بدهند بلکه بتوانند در آینده نزدیک به میزهای بزرگ‌تر و پست‌های بالاتر برسند، می‌توانند حرف‌های مردم و مشکلات مستضعفین این سرزمین گرم و خشک را به شما منتقل کنند یا خیر.
آقای رئیس‌جمهور، مردم تلاش‌های شما را می‌بینند، می‌فهمند، عزت واقعی را در کلام و گفتار شما درک می‌کنند و در مقایسه با دیگر رؤسای جمهور این انقلاب به نکات بسیار خوبی اشاره می‌کنند.
آقای رئیس‌جمهور، مسئولین و مدیران را در جلسات و سطوح مختلف نظاره‌گر بودیم و با آن‌ها به بحث و گفتگو پرداخته‌ایم. مسئولینی که باید مردم را در اصلاحات اقتصادی و ساختاری دولت همراه کنند، ولی کمترین بینش و اطلاعات را نسبت به اقدامات و جراحی‌های اقتصادی کشور داشته و حتی خود منتقد اقدامات کابینه شما هستند و حتی می‌توانیم به آنان لقب تخریبچی بدهیم. به شما توصیه می‌کنیم در جلسه شورای اداری استان از چند تن بپرسید تا دقایقی برای شما صحبت کنند از، حساب مشترک خزانه، شفافیت کردن و یکپارچه‌سازی شبکه اقتصادی کشور در نظام پولی و بانکی، مالیاتی،.. تا علت تلاش‌های شما برای پیوستن به شانگهای و بریکس، آیا خودشان توجیه هستند تا مردم را توجیه کنند؟ آیا می‌توانند در مردمی سازی اقتصاد یاری‌رسان شما و رهبر معظم انقلاب باشند؟
آقای رئیس‌جمهور از اصلاحات شگرف شما در صنعت کشاورزی کشور تا حدودی باخبرم، کشت فرا سرزمینی، اصلاح الگوی کشت برای تأمین نهاده‌ها، کنترل واردات، اعتبارات در حوزه آبخیزداری، خرید گندم و دیگر محصولات به‌صورت تضمینی، ولی کشاورزان در تهیه کود شیمیایی و نهاده‌ها مشکل دارند، از دست دلالان به سطوح آمده‌اند، از گله‌مندی دامدارانی و عشایری می‌گویم که در سفر اولتان بین آن‌ها نشستید و به‌واسطه صداقت و پاکی در گفتار و کردارتان، دامشان را، دست رنج تلاش و زندگیشان را به نرخ مصوب به دولت برای ذخیره‌سازی واگذار کردند، ولی بعد از 6 ماه که وعده داده شده بود، برای دریافت پولشان با بدقولی مواجه شدند و به جای پول آن‌ها را به خرمن نهاده ارجاع دادند آن هم با نرخ بالاتر از بازار آزاد.
از مرغ دارانی می‌گویم که بعد از آزادسازی قیمت‌ها در اصلاحات اقتصادی در تخصیص ارز 4200 تومانی و نحوه واگذاری نهاده در سامانه بازارگاه و رها شدن نظارت‌ها گله‌مند هستند، چراکه در مقطعی کوتاه دست دلالان کمی کوتاه شده بود ولی دوباره سلطان نهاده‌ها را بر حکومت نهاده‌ها دیدند.
از گله‌مندی فعالان اقتصادی می‌گویم که برای کمک به تولید و شکسته شدن انحصار واردات نهاده به کشور با همکاری بسیج اقدام به واردات نهاده کردند ولی بارشان در دریا تخلیه نشد از کشتی تا اینکه به رابطین سلطان فروختند.
آقای رئیس‌جمهور، از زحمات شما و تلاش‌های شبانه‌روزی شما در اصلاحات مالیاتی کشور در حوزه‌های مختلف چون اتصال شبکه بانکی کشور به سامانه‌های مالیاتی، نقل و انتقال املاک و خودرو و طلا و ارز با خبریم و متشکر. و اطمینان داریم که در آینده اثرات آن را مردم و قشر مستضعف خواهند دید. ولی از مردمی برای شما می‌گویم که برای یک جراحی ساده دست و پایشان تا زیبایی صورتشان زیرمیزی‌های سنگین خارج از تعرفه باید بدهند آن هم به‌صورت بخشی سکه، بخشی ارز، بخشی کارت به کارت، بخشی به حساب آهن‌فروشان و مصالح‌فروشان و ... از ترس مالیاتی پیرمرد خواروبار فروش محله می‌گویم، که 200 هزار تومان راهم می‌گوید کارت به کارت کن.

سؤال اینجاست چه کسی باید مردم را روشن کند؟ چگونه باید روشن کند؟ چرا بدنه اجرایی دستگاه‌ها هنوز به میز و صندلی‌شان چسبیده‌اند؟


آقای رئیس‌جمهور، از مشکلات خودروسازی و ریشه‌های عمیق فساد در بازار آن تا حدودی مطلع هستیم و از اقدامات شجاعانه شما در افزایش تولید، شفافیت در واگذاری، تسهیل در نقل و انتقال و اثرات آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت آرای تا حدودی باخبریم. ولی از گله‌مندی مردم می‌گوییم، در کیفیت، در بدقولی‌های سازندگان در واگذاری، در گران کردن چند مرحله‌ای خودروسازان در یک سال گذشته با چند آپشن مسخره، در شرایطی زحمات بسیاری کشیده شد برای ثبات نرخ ارز در دولت شما. از دلالانی می‌گوییم که هر روز با ماشین‌های رنگ‌رنگ خود جلوی جوانان کارگر و تحصیل‌کرده در خیابان‌ها جولان می‌دهند و نظام انقلابی را به سخره می‌گیرند.
آقای رئیس‌جمهور، وقتی در دانشگاه‌ها با دانشجویان و اساتیدی می‌نشینیم و درد و دلشان را می‌شنویم از نظام آموزش عالی می‌گویند، که پررنگ‌ترین فضایش ناامیدی و تشویق به خروج از کشور است. وقتی از تلاش شما در راه‌اندازی خوابگاه‌های دانشجویان متأهل می‌گوییم، تصاویری از کیفیت پایین خوابگاه‌ها و شرایط سخت زندگی در آن را به ما نشان می‌دهند، سوله‌های کثیفی که به خوابگاه تبدیل شده و نظارت و مسئولی ندارد تا حتی به شستشوی فرش‌های خوابگاه رسیدگی کنند.

از خوابگاه‌ها و محوطه‌هایی می‌گویم نادر ولی موجود که ته سیگار، زینت‌بخش حیات‌های خاموش و تاریکش است. مسئولینی که نه تنها توجه به حجاب ندارند بلکه بر مصرف دخانیات و ... هم هیچ نظارتی ندارند.

دانشجویانی که از دست اندک دانشجو نماها نه خواب راحت دارند نه محیط سالم و آرامی برای درس خواندن.
از نظام حق‌التدریسی دانشگاه‌ها برای شما می‌گویم، که اساتید ما را مجبور کرده است برای تأمین معیشت خود یا دلالی کنند و یا آن‌قدر واحد درسی بردارند که از پژوهش و مطالعه دور بمانند.
آقای رئیس‌جمهور، از شجاعت شما در حذف ارز 4200 تومانی و اصلاحات حوزه آرد و نان و قطع شدن دست دلالان و سوداگران ارز و نان مردم کمال تشکر را داریم، انشاء الله خداوند توفیقتان دهد. ولی آیا در صف نانوایی‌های سنگک و بربری ایستاده‌اید تا ببینید برای خرید یک نان کنجدی 4 الی 10 نان در سامانه ثبت می‌شود. چرا این پروژه بزرگ اقتصادی پیوست فرهنگی ندارد؟ در ابتدای اجرای طرح آرد و نان در روستاهای شمال شاهرود مانند: نردین و تلوبین، نه مردم با خبر از جزئیات طرح بودند و نه دهیاران و نه نانواها، همگی می‌گفتند نان گران می‌شود و سهمیه‌بندی. و مردم نگران و نگران‌تر.

سؤال اینجاست چه کسی باید مردم را توجیه کند؟ چه کسی باید فواید طرح را بگوید تا این پروژه کلان اقتصادی عامل تخریب نظام در صف نانوایی‌ها نشود؟ باگذشت 4 ماه از اجرای طرح در شمال شهر شاهرود حتی یک جلسه توجیهی برای دهیاران و نانوایی‌ها برگزار نشده بود، یک کلیپ ساده در فضای مجازی برایشان ارسال نشده بود. این را مثال زدم تا بگوییم طرح کالابرگ هم همین شرایط را دارد. بقالی محل یک‌چیز می‌گوید و یک نحو فروش دارد، فروشگاه اتکا یک مدل و رفاه و افق کوروش نحوی دیگر و مردمی که سردرگم شده‌اند. و حرفشان این است (دولت برای اندکی کمک در این شرایط بد اقتصادی چرا این‌همه مسخره‌بازی در آورده است) البته می‌دانیم سیاست صحیح شما حمایت از 11 قلم کالاهای اساسی است که منجر به افزایش نقدینگی نشود و صدالبته زحمت بسیار کشیده‌اید برای اجرا در شبکه گسترده توزیع و حمایت از اقتصاد خرد در همه محله‌ها و یادمان نرفته صف‌های طولانی را در دولت تدبیر و امید و تحقیر ایرانیان با پخش تصاویرش در نحوه توزیع کالاهای اساسی. امان از دست مجریان بد در بدنه اجرایی کشور.

آقای رئیس‌جمهور، از زحمات شما در اصلاح ساختار آموزش و پرورش و محتواهای درسی کمال تشکر را داریم، ولی از دانش آموزان و معلمانی با شما صحبت می‌کنیم که دست و پا بسته و مظلوم در فضای مسموم شبکه‌های اختاپوسی تلگرام و اینستاگرام رها شده‌اند و اندک سواد رسانه در حوزه‌های مفهومی و ساختاری جنگ رسانه‌ای نداشته و نتیجه آن شده است، افت شدید تحصیلی و ظاهرهایی که در بیرون از محیط‌های آموزشی در شأن و منزلت نه معلمان این سرزمین است و نه دانش آموزان و جامعه اسلامی. دختران دانش‌آموزی که نمی‌دانند برای رسیدن به آرامش و پیشرفت باید دیوار عشقشان بلند باشد تا هر کور و چلاقی از این دیوار به‌راحتی عبور نکند و این اتفاق نخواهد افتاد جز در سایه عفت باطنی و حجاب ظاهری که درهم تنیده باهم است.

آقای رئیس‌جمهور، وقتی با بدنه انقلابی و دلسوز وزارت خانه‌های اقتصادی و مرتبط با معیشت مردم صحبت می‌کنیم که چرا در شرایط اقتصادی فعلی دهک‌های پایین جامعه که نیاز مبرم و ضربتی دارند تا حمایت شوند. ایشان از بدنه کارشناسی صحبت می‌کنند که افکارشان و کردارشان مخالف سیاست‌های اقتصادی شما و رهبری است. این درد است. بدنه‌ای که به افزایش دست مزد کارگر و کارمند می‌رسد، دم از افزایش تورم زده و گوش عالم را کر می‌کند، در شرایطی که اثرات تورمی آن در این سال‌ها بنا به گزارش خودشان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به 5 درصد هم نمی‌رسد. و در تورم 40 تا 50 درصدی مزمن شده در کشور گم است. ولی همین بدنه تخفیف‌های مالیاتی سنگین چند ده هزار میلیاردی به فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها می‌دهد، ارز پاشی می‌کند برای مرفه نشین ها تا تعطیلات را در ترکیه تایلند به سر ببرند. و در برابر خلق پول بانک‌ها، دلالی و بنگاه‌داری خصولتی ها و مؤسسات مالی و اعتباری سال‌ها سکوت کرده بود. برای خلق پول و اعتبارات در حوزه مسکن مستضعفین روضه نمی‌شود سر می‌دهد ولی در خروج پول‌های کلان از شبکه بانکی کشور برای ایزان مال‌ها خم به ابرو نیاورده است.
آقای رئیس‌جمهور، زحمات شما برای پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی چون شانگهای و بریکس بسیار ستودنی است و مطمئن هستیم که می‌تواند در آینده نزدیک منجر به حل کامل و بی‌اثر شدن تحریم‌های غربی‌ها با رهبری امریکا شود. ولی متأسفانه نگاه به شرق در بدنه اجرای و کارشناسی دولت وجود ندارد چون کارشناسان دولت تحصیل‌کرده‌های اروپا و امریکا بوده و اگر هم در داخل درس خوانده‌اند زیردست اساتید غرب‌گرای داخلی بوده‌اند. می‌بینیم مسئولین و کارشناسانی را که برای چشم آبی‌ها دزد و بدقول ضعف کرده و فرش قرمز پهن می‌کنند و در مقابل سرمایه‌گذاران چینی را می‌پرانند.
آقای رئیس‌جمهور، از کسبه مؤمن و متعهدی برایتان می‌گویم که از نقدینگی بانک‌ها هیچ بهره‌ای ندارند و در مقابل مال‌ها محکوم به شکست می‌باشند ولی بازهم به مردم و مستضعفین قسطی و قرض الحسن کالا می‌فروشند.
آقای رئیس‌جمهور ای‌کاش در سفرهای استانی خودتان در گوشه‌ای از جلسات با جهاد گران تبیین نشستی داشتید. و حرف‌هایشان را و راهکارهایشان را می‌شنیدید. ضمن تشکر و آرزوی توفیق روزافزون برای شما و بدنه دولت انقلابی‌تان لازم می‌دارم چند راه‌حل را خدمتتان بیان کنم.
1-از صحیفه امام برایتان می‌گویم (صفحه 123 جلد 15 در دیدار با هیئت دولت) امام (ره) در دیدار با دولت انقلابی شهیدان رجایی و باهنر که خود جلودار تصفیه بدنه آموزش و پرورش از معاندان با انقلاب اسلامی و سلطنت‌طلبان بودند، تأکید دارند و می‌فرمایند «یکی از مسائل مهم، قضیهٔ افرادی است که در وزارتخانه‌ها هست، افرادی که ممکن است باشد، هست البته، که اینها علاوه بر اینکه خدمت نمی‌کنند، کارشکنی هم می‌کنند، هست الآن این. یک دسته‌ای هستند که اینها فقط برای اینکه یک‌چیزی گیرشان بیاید و یک حقوقی گیرشان بیاید و یک‌قدری نق بزنند و یک‌قدری هم کارشکنی بکنند، پا بشوند بروند منزلشان. این‌ها باید شناسایی بشود درست و این افراد کنار گذاشته بشود و هر طوری دیگر که البته صلاح می‌دانید به طور تدریج.‌»
آقای رئیس‌جمهور، امروز تصفیه بدنه اجرایی کشور از لیبرال‌ها، تنبل‌ها، جاهل‌ها لازم و ضروری است که هم نیاز به قانون و هم اجرا به‌صورت ضربتی دارد.
2- حذف وکالت‌نامه‌ها و مبایعه‌نامه‌ها از مبادلات اقتصادی که بیش از 90 درصد صدور آن‌ها برای دلالان است و فرار کنندگان مالیاتی. لذا پیشنهاد می‌شود صدور وکالت‌نامه‌های خرید و فروش را محدود نمایید به انسان‌های از کار افتاده، بی‌سوادان، کهن‌سالان و ...
3- اتصال شبکه صدور پروانه ساخت و ساز و پایان کار به شبکه مالیاتی کشور. تا مشخص شود پروژه‌های ساخت و ساز متعلق به چه کسانی است.
4-توجیه مردم از طریق کارشناسان اجرایی کشور و حضور فعال آن‌ها در محیط‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس و شبکه‌های اجتماعی را تکلیف کنید.
5-اعتماد به مردم مخصوصاً مستضعفین که صاحبان اصلی این انقلابند در معرفی متخلفین، دلالان، سفته‌بازان، فرار کنندگان از پرداخت مالیات، و معرفی اموال و دارایی‌های سرمایه‌داران با پشتوانه متوقف کردن و یا محدود کردن نقل و انتقال املاک و پول در شبکه بانکی کشور...
-6 در سفرهایتان در استان‌ها از ظرفیت شبکه‌ای جهاد گران تبیین استفاده کنید چراکه امروز بخش قابل توجهی از جامعه ما از رسانه‌های داخلی و صدا سیما استفاده نمی‌کنند و تنها راه رساندن پیام شما همین عزیزانی هستند که از فضایی حقیقی برای انتقال پیام نظام استفاده شود و این عزیزان ظرفیت بالایی در انتقال محتوای خدمات نظام دارند.

این سربازان گمنام عصر رسانه منزلتشان در نظر گرفته نمی‌شود تجربیاتشان مکتوب نمی‌شود، روی شانه‌هایشان جای پای مدیران فرصت‌طلبی است که به دنبال پرش هستند و روحشان را با رگبار برچسب‌ها آزرده کرده‌اند. در کنار سفرهای استانی خود، نویسندگان و شعرا را همراه کنید که می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند. تیم رسانه‌ای دولت را از طریق این اقشار تقویت کنید.
7-همانند مرحوم هاشمی تعداد قابل توجهی از دانشجویان انقلابی و نخبه را جهت ادامه تحصیل روانه دانشگاه‌های چین و روسیه کنید تا حلقه اتصال ایران عزیزمان به بازارهای بزرگ دنیا شوند.
من الله توفیق آقای رئیس‌جمهور
فعالین عرصه جهاد تبیین

یادداشتی از سیدمحمد حسن موسویان کارشناس مسائل سیاسی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها