خبرهای داغ:
مصطفوی خبر داد

راه‌اندازی مرکز پیمایش جرایم استان همدان و سامانه سراج

همدان_سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: به دنبال راه‌اندازی مرکز پیمایش جرایم استان و سامانه سراج برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع هستیم.
کد خبر: ۹۵۹۲۷۲۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
راه‌اندازی مرکز پیمایش جرایم استان همدان و سامانه سراج

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدهادی مصطفوی در جلسه بررسی مرکز پیمایش جرایم استان، اظهار کرد: بی‌تردید برنامه‌ریزی در حوزه‌های مرتبط با پیشگیری، نیازمند شناخت دقیق از مسائل گوناگون و بررسی امکانات موجود است، بنابراین با اشراف کامل نسبت به اطلاعات و داده‌های به دست آمده می‌توان طرح‌ها و راهکار‌های عملیاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مربوطه با بهره‌گیری از علوم روز دنیا و هوش مصنوعی، در سند تحول قضایی پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از روش‌های تحقق این مهم، راه‌اندازی مرکز پایش به صورت متمرکز برای تحلیل و بررسی علل وقوع جرم و در نهایت برنامه‌ریزی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی مرکز پیمایش جرایم استان، ابراز کرد: هرچه داده‌ها، آمار‌ها و اطلاعات موجود در حوزه‌های مختلف، از جمله ۱۰ جرم اول استان و مناطق جرم خیز دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، به همان اندازه در پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرم نیز موثرتر عمل خواهیم کرد.

وی از پیگیری‌های دستگاه قضایی استان برای راه‌اندازی سامانه سراج سامانه رهیاب ارتکاب جرایم خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر طرح مطالعاتی این سامانه مراحل نهایی کار خود را دنبال می‌کند.

مصطفوی عنوان کرد: یکی از اهداف این طرح، نزدیک شدن داده‌ها و اطلاعات آماری فراجا و دستگاه قضایی درباره پرونده‌های وارده برای گزارش‌دهی جامع و تحلیل‌های قضایی مناسب و مطلوب است تا هم زمینه کاهش تشکیل پرونده‌های بدون وصف مجرمانه فراهم شود و هم با دوری از پراکندگی اطلاعاتی و جزیره‌ای عمل کردن بتوان در پیشگیری از وقوع جرم موثرتر وارد عمل شویم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در ادامه از عدم همراهی برخی دستگاه‌های دولتی در اجرای مصوبات جلسات به ویژه در بخش مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: ضروری است تا به طور مثال دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، جهادکشاورزی و راهداری و نیز صنوفی مانند طلافروشی‌ها ملزم به استفاده از امکانات و تجهیزات ضدسرقت برای پیشگیری از وقوع جرم شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار