امام جمعه یزد:

همه ارگان‌ها برای مسئله حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند

امام جمعه یزد گفت: همه ارگان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، معلمان، روحانیت، دانشگاه‌ها، بازاریان، خانواده‌ها و... در زمینه حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند
کد خبر: ۹۵۹۲۷۲۸
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه داشتن بصیرت به معنی دور اندیشی و دید عمیق به مسائل برای همه ما لازم است، گفت: دشمن با ترفندها و‌ توطئه‌های مختلف به دنبال رخنه کردن در فکر و اندیشه نوجوانان و جوانان ما و سست کردن آن‌ها در دین و مسائل دینی است بنابراین انسان بابصیرت با وجود حقیقت‌جویی، فریب دروغ‌ها و توطئه‌های دشمن را نمی‌خورد و خصلت‌های پسندیده را در خود پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به مسئله حجاب با بیان اینکه این موضوع دارای دو جنبه است، افزود: یکی از جنبه‌های مسئله حجاب و پوشش جنبه شرعی و الهی آن است که که در آیات قرآن به‌ویژه سوره نور به آن پرداخته شده است که تکلیف شرعی در موضوع پوشش و حجاب را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: جنبه دیگر حجاب این است که این مقوله مقدمه و دریچه‌ای است که دشمن قصد دارد از آن وارد شود و فساد را در جامعه ما ایجاد کند و نگاه‌های آلوده و بی‌حجابی دریچه‌ای برای نفوذ شیطان و ورود آن به قلب انسان است.

وی‌ اضافه کرد: غفلت در زمینه حجاب، عفت و حیا موجب وسوسه شیطان و مقدمه‌ای برای کشف حجاب، عریان‌گری و ایجاد فساد در جامعه است و جامعه را به سمت بی‌تقوایی، بی پروایی و فساد و فحشا می‌کشاند این مسئله‌ای است که غربی‌ها خود به آن گرفتارند و در صددند ما را هم به آن گرفتار کنند.

ناصری با بیان اینکه بی‌حجابی و بی بند و باری توطئه استکبار جهانی و توطئه بزرگ شیطانی است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد جامعه را به سمت عریان کردن و از دست رفتن غیرت و حیا ببرد تا دیگر هیچ کس به فکر حفظ دین، حفظ کشور، جهاد و ...نباشد، بنابراین علاوه بر وظیفه شرعی ما در زمینه رعایت حجاب، دولت‌های اسلامی و مردم انقلابی نیز باید برای حجاب برنامه‌ریزی داشته باشند و به نحو صحیح در زمینه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی کار کنند.

وی ادامه داد: باید توطئه دشمن را در زمینه ترویج بدحجابی و بی‌حجابی خنثی کرد و همه ارگان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، معلمان، روحانیت، دانشگاه‌ها، بازاریان، خانواده‌ها و... در زمینه حجاب برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی داشته باشند و جوانان و نوجوانان را نسبت به این مسئله آگاه کنند و همچنین مردم نیز در زمینه امربه معروف و نهی از منکر وارد شوند و به درستی و با روی خوش و گشاده در این زمینه اقدام کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی و پیشرفت آن از نظر علمی و نظامی و با بیان اینکه این نیرو همواره گوش به فرمان ولایت است، ادامه داد: با وجود اقداماتی که برای انحلال ارتش صورت گرفت اما با تلاش امام خمینی(ره) و همراهی مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی حفظ شد و اکنون نیرویی توانمند، کارآمد و پیرو ولایت فقیه است.

وی با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز افزود: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از معجزات الهی بود که به فرموده امام خمینی(ره) شکل گرفت و اکنون سپاه پاسداران با حرکت‌های عظیم که در مقابل رژیم صهیونیستی و با وجود تهدیدات دشمن با شجاعت تمام و با گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا انجام داده است، ایران را سرافراز کرد و انقلاب و روحیه انقلابی را زنده کرد و به دشمن فهماند که ایران اسلامی با اعتماد و توکل به خداوند چه قدرت و توانی دارد و همه دنیا را انگشت به دهان گذاشت.

ناصری همچنین با اشاره به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اضافه کرد: واقعه صحرای طبس اولین حرکت نظامی آمریکا در ایران بود که با بالاترین تجهیزات وارد شده بود و قصد تصرف مجدد سفارت آمریکا را داشت اما با تمام اقدامات و هزینه‌هایی که برای این عملیات انجام داده بود خداوند در صحرای طبس با طوفان شن از آن‌ها استقبال کرد و آن‌ها را شکست خورده و مأیوس‌کرد و همین حمله باید درس عبرتی برای استکبار جهانی و همه حامیان او باشد که خداوند پشتوانه کشور اسلامی ایران است اما متأسفانه هنوز درس نگرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار