در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) مطرح شد؛

ضرورت بازخوانی و تفکر اندیشه امام راحل برای نسل جدید

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: خلق دستاوردهای بسیار که امروز شاهد آن هستیم به برکت مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) است لذا برای جلوگیری از انحراف انقلاب، می‌بایست خط امام(ره) بازخوانی شود.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۲۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ستان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله صبح امروز در جلسه اعضای ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و اردوی راهیان نور با تاکید بر لزوم بهره‌برداری از مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: هر ساله شاهد حضور و اعزام اقشار مختلف مردمی در این مراسم هستیم.

وی ادامه داد: بهره‌برداری فرهنگی از این مرسم امری ضروری است؛ خلق دستاوردهای بسیار که امروز شاهد آن هستیم به برکت مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) است لذا برای جلوگیری از انحراف انقلاب، می‌بایست خط امام(ره) بازخوانی شود.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اردوهای هفت اقلیم از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی است که با رویکرد امام شناسی و آشنایی با حماسه‌های مهم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و بایستی به مانند برنامه ملی راهیان نور با جدیت پیگیری شود.

سردار کریمی با بیان اینکه تفکر نجات بخش امامین انقلاب اسلامی موجب شد نظام اسلامی در مسیر تمدن سازی قرار گیرد، گفت: امروز سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره رژیم صهیونیستی به منصه ظهور رسیده، بنابراین باید با شیوه جوان پسند، نسل جوان را با دیدگاه حضرت امام راحل آشنا کرد.

وی در بخشی از سخنان خود نیز درباره اردوهای راهیان نور گفت: استان مرکزی جزو استان‌های اول در برگزاری این اردو در سطح ملی است و امسال هم 24 هزار دانش آموز به این اردوها اعزام خواهند شد.

توجه به محتوای فرهنگی در اجرای برنامه‌های سالگرد ارتحال امام (ره)

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به محتواهای فرهنگی در برنامه‌های اجرایی گفت: برای برگزاری و اعزام به مرسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی دو محور محتوای فرهنگی و حمل و نقل لجستیکی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های غنی و قوی نسب به سال گذشته در حوزه رسانه پی‌گرفته شود تا این مراسم اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ همچنین حضور همه اقشار به ویژه جوانان در مراسم ارتحال امام مورد توجه همه نهادها و سازمان قرار گیرد.

استاندار مرکزی با یادآوری اینکه تنها استانی هستیم که در مراسم ارتحال امام راحل دو برنامه، یکی در خمین و دیگری شرکت در مراسم ارتحال در تهران را داریم، گفت: فرمانداران با تشکیل ستاد شهرستانی سالگرد ارتحال امام راحل، نسبت به برنامه جامع اقدام کنند.

وی در بخشی از سخنان خود به تجهیز اردوگاه اندیمشک و خرمشهر اشاره و خاطرنشان کرد: باید تجهیز اردوگاه اندیمشک و خرمشهر استان و نیز ساخت و ساز اردوگاه اهواز به سازمان برنامه و بودجه استان واگذار شود.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: باید حداقل امکانات بهداشتی اقامتی در اردوی راهیان نور تدارک شود.

هدفگذاری اعزام 8000 نفر از استان مرکزی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی‌مقدم معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان نیز در این نشست گفت: بیش از 10 هزار نفر سال گذشته از این استان به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی اعزام شدند، سهمیه امسال استان نیز هشت هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: 12 کمیته امسال شامل فرهنگی، اطلاع رسانی، حمل و نقل، پشتیبانی و تدارکات، فاوا، نظارت و بازرسی، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، برنامه‌ریزی مالی، عملیات اسکان و گم‌شدگان، برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار