خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با "خبرگزاری بسیج":

برگزاری ۱۲ عنوان برنامه در استان در سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سخنران محوری مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت‌ در طبس

سرهنگ فلاحی، از برگزاری بیش از ۱۲ عنوان برنامه شاخص در گرامیداشت واقعه صحرای طبس در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مراسم محوری این روز با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه بازدید از محل حادثه و پروژه در حال ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی با حضور مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در شهرستان طبس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۶۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با گرامیداشت، پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، گفت: پنجم اردیبهشت ماه یادآور یک حماسه مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، و فرارسیدن ایام وقوع این حادثه عظیم و همچنین یاد و خاطره تنها شهید این حادثه بزرگ، سردار محمد منتظرقائم را گرامی می‌داریم.

وی در تشریح واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: آمریکا بعد از آنکه به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی مطامع و زمینه‌های چپاول و غارت خود را در ایران اسلامی و حتی در برخی از کشورهای مختلف از دست داد، در پی دشمنی با جمهوری اسلامی برآمد و سعی داشت که نهال نوپای انقلاب اسلامی را از بین ببرد، اما غافل از اینکه یاریگر این نظام، خداوند متعال است و دست خدا بالای تمام دست‌هاست، و در رأس نظام اسلامی فقیهی عادل، باتقوا، مردمدار، مردم یاری و استکبارستیز به نام امام خمینی(ره) قرار دارد.

فلاحی ادامه داد: دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام راحل به کنسولگری آمریکا که در واقع جاسوسخانه آمریکا در ایران بود حمله‌ور شدند و توانستند این لانه جاسوسی را تسخیر کنند، بدنبال این جریان که اسناد چپاول ملت و سرزمین ایران توسط رژیم پهلوی و آمریکا بدست جوانان انقلابی کشف شد، آمریکایی ها بدنبال آزاد سازی سفیران خود و نابود کردن این اسناد بودند بنابراین با برنامه‌ریزی های مختلف؛ ماهرترین و زبده ترین تیم‌ها و نیروهای خود را آموزش دادند تا با یک عملیات با عنوان "دلتا" این سفیران دستگیر شده و اسناد جاسوسى کشف شده را از ایران خارج کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، افزود: تمام برنامه‌ریزی ها و نقشه عملیات "دلتا" از سوی آمریکا طراحی شد و هواپیماهای آمریکایی برای انجام این عملیات وارد خاک ایران شدند که در صحرای طبس با طوفان شن مواجه شده و سقوط می‌کنند؛ به فرموده امام راحل "شن ها و بادها مأمور خدا شدند تا این عملیات خرابکارانه آمریکا را شکست دهند" و به لطف خداوند عناصر تیم مجهز آمریکا در عملیات "دلتا" در صحرای طبس سرنگون شدند و درپی این واقعه آمریکایی‌ها در نبردِ با جمهوری اسلامی ایران بدست توانمند خداوند متعال اولین سیلی را خوردند.

وی به توطئه‌ها و جنگ های داخلی و خارجی آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: تمام این نبردها و حیله‌ها برای ضربه زدن و از بین بردن ایران اسلامی در طول این سالها از سوی دشمنان طراحی و اجرا شد، اما به لطف خدا، رهبری حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردمی بصیر و انقلابی از نظام اسلامی همه این توطئه‌ها و نبردهای دشمنان با شکست مواجه شد.

سرهنگ فلاحی اظهار داشت: هر چه فشار و توطئه‌ها دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر شد؛ باعث شد که توانمندها و ظرفیت‌های خود را بیشتر بشناسیم و با تکیه به نیروی ایمان، اراده و توان داخلی بر مشکلات غلبه کنیم و موفقیت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف بدست آوردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: واقعه صحرای طبس یک جریان بین‌المللی و ملی است و تنها مختص خراسان جنوبی و شهرستان طبس نیست؛ این واقعه بزرگ نیازمند بازخوانی و نشر جدی‌تر به نسل جوان و دنیاست که البته اقدمات خوبی در استان در این زمینه انجام شده اما کافی نیست و بایستی این روز بزرگ و واقعه عظیم در کل کشور گرامی داشته شود.

وی، از تشکیل هفت کمیته تخصصی ذیل ستاد اجرایی گرامیداشت واقعه صحرای طبس در استان اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها با برنامه‌های مشخص با ذیل ستاد بزرگداشت واقعه صحرای طبس که شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و مدیریت استانداری خراسان جنوبی است شکل گرفت و جلسات مختلف کمیته‌ها برگزار شد که این مراسم بزرگ را در پنجم اردیبهشت ماه باشکوه برگزار شود.

سرهنگ فلاحی، از اجرای بیش از ۱۲ عنوان برنامه استانی در گرامیداشت شکست آمریکا در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: مراسم محوری این روز با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و خانم مدرسی همسر شهید منتظرقائم تنها شهید این حادثه به همراه بازدید از محل حادثه و پروژه در حال ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی و با حضور مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در محل مسجد شکر در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فضاسازی در محل حادثه و شهرستان‌ها، تبیین و تشریح واقعه صحرای طبس در صبحگاه مدارس استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با این موضوع در دانشگاه‌ها با روایتگری راویان و پاسخ به سوالات دانشجویان، پرداختن به واقعه صحرای طبس در خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان در روز ۷ اردیبهشت ماه، اعزام کاروان‌هایی از دانشجویان و دانش‌آموزان استان در روز ۵ اردیبهشت به محل وقوع حادثه صحرای طبس و حضور در مراسم این روز از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز پنجم اردیبهشت ماه و شکست آمریکا در صحرای طبس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، به تدارک برنامه‌های شاخصِ صدا و سیمای مرکز استان در گرامیداشت واقعه صحرای طبس اشاره کرد و گفت: به تمامی فرمانداری های خراسان جنوبی ابلاغ شده که یک برنامه محوری با موضوع پنجم اردیبهشت ماه و سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صدا و سیمای خراسان جنوبی، مقرر شده که در روز پنجم اردیبهشت ماه؛ تمامی مراکز صدا و سیمای استان های کشور به شبکه خاوران و محل برگزاری برنامه محوری گرامیداشت واقعه صحرای طبس جهت انعکاس همزمان و سراسری این برنامه متصل شوند و همچنین مقرر شد با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی و استان یزد با شاهدان و افرادی که در آن روز در محل حادثه حضور داشتند مصاحبه انجام شود و مستندات این واقعه نیز پخش شود.

 

احداث موزه بین‌المللی استکبارستیزی در شهرستان طبس اقدام زیرساختی مهم فرهنگی در کشور است

 

سرهنگ فلاحی، به ساخت موزه بین‌المللی ملی و استکبارستیزی در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: این موزه به همت و تلاش دولت انقلابی سیزدهم و نگاه ویژه این دولت به مقوله دفاع مقدس، ایثار و شهادت در شهرستان طبس در محل وقوع این حادثه با مساحت ۳۴۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه در سفر نخست رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد و تاکنون با پیشرفت ۳۷ درصد در مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع در شهرستان طبس در حال ساخت است.

وی گفت: موزه بین المللی استکبارستیزی و باغ موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی دو پروژه زیرساختِ فرهنگی مهم و مورد نیاز استان و کشور در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، که امیدوارم این مهم بیش از گذشته مورد توجه مسئولان استان خراسان جنوبی و کشور قرار گیرد و با حمایت های دولت سیزدهم و مسئولان خراسان جنوبی تا پایان این دولت شاهد افتتاح این پروژه های مهم فرهنگی و ملی در استان باشیم.

سرهنگ فلاحی، به احداث باغ موزه دفاع مقدس در مرکز خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در سفر نخست آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار ساخت دریافت کرد که با زیربنای ۶ هزار متر مربع در بیرجند در حال ساخت است و حال حاضر روند احداث این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: بخش های آمفی‌تئاتر، مرکز اسناد، کتابخانه، گالری، بخش های اداری مورد نیاز موزه‌ها از جمله قسمت‌هایی است که در احداث این پروژه‌ها طراحی و در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار