خبرهای داغ:
آیت الله عبادی گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد، اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۷۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار داشت: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی ادامه داد: در این فتنه از وزیر خارجه پرسیدند که شما نابودی جمهوری اسلامی را تمام شده می دیدید چرا اینگونه شکست خوردید؟ گفت: ما کار را تمام شده می دانستیم اما انگار خدا هم ایرانی بود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه سلیقه ای عمل کردن سبب شده عفاف و حجاب و یا زبان فارسی ما آسیب ببینند، افزود: باید از این فرصت دولت سیزدهم حداکثر استفاده را برای این مردم که ۴۵ سال ایستاده اند، شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا (در اجرای طرح نور) تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

 

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
 
 قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

وی به حادثه پنجم اردیبهشت در سال ۵۹ در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه ما دغدغه ساخت فضای موزه را داشته باشیم باید بدانیم که این واقعه یک معجزه الهی است و باید این دغدغه را داشته باشیم، اما متأسفانه در تهران برای آن وقت نمی‌گذارند.

استاندار گفت: آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیما‌های آمریکا زمین گیر شدند.

استاندار ادامه داد: باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه‌ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه‌ها باشیم.

وی افزود: در خصوص اقدامات فرهنگی و استفاده بهینه در مصرف باید از ظرفیت‌های مساجد برای تحقق شعار سال استفاده کرد، برخی تولیدات داخلی ما از تولیدات خارجی با کیفت‌تر است و باید گفتمان سازی خوبی در مساجد انجام شود.

استاندار با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا، گفت: باید کاری کنیم که فراجا احساس تنهایی نکند، در این کار عظیم مردم همراهی می‌کنند و دستگاه‌های متولی هم باید همراه باشند.

قناعت ادامه داد: خراسان جنوبی می‌تواند نمونه و الگویی در طرح نور برای استان‌های دیگر باشد، مصوبات ما به استان‌های دیگر ابلاغ می‌شود این نشان دهنده پیشتازی استان است.

وی خواستار همصدایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای طرح نور شد و با اشاره به فضای مثبت و همدلی بین دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان، گفت: در اجرای طرح نور باید شاهد هم افزایی دستگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار