خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین  
سرهنگ مهدوی منش عنوان کرد: امسال به مناسبت هفته کار و کارگر قریب به ۱۰۰ عنوان برنامه توسط قشر بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۸۶۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

قزوین_سرهنگ مهدوی منش مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با محوریت هفته کارگر بیان کرد: هدف بسیج کارگران و کارخانجات تحقق بخشی از بسیج دهها میلیونی و تربیت و شبکه سازی کارگران و کارفرمایان تراز انقلاب اسلامی به منظور کمک به ارتقا کارآمدی و خروجی سازی عرصه صنعت و تولید کشور با رسیدن به الگوی کارخانه اسلامی است.

وی گفت: این اهداف با دو راهبرد و ماموریت اصلی کمک به ارتقا فرهنگ کار و کمک به تولید با نهضت جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت رسانی و جهاد تبیین گام برمی دارد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: همه ساله ۹ اردیبهشت ماه سالروز تشییع نمادین شهید برونسی، کارگر بنّا که از زمان طاغوت با رژیم ستم شاهی مبارزه می کرد و توسط ساواک نیز دستگیر شده بود و با آغاز جنگ نیز به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و با اخلاص و توانمندی که داشت فرماندهی تیپ ۱۸ جواد الائمه(ع) را عهده دار شد.

سرهنگ مهدوی منش یادآور شد: نهایتا در اسفند ماه ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید گرانقدر به مدت ۲۷ سال مفقود الاثر بود. ۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ تشییع نمادین پیکر شهید برونسی انجام شد و سالروز این واقعه به عنوان روز قشر بسیج کارگری انتخاب شد.  

وی افزود: شاید یکی از زیباترین تعابیر موجود از ویژگی‌های شهید "عبدالحسین برونسی"، همان کلیدواژه معروف "بنّای عارف" باشد که از زبان رهبر فرزانه انقلاب به گوش همه ما رسیده‌ است و کتاب «خاک های نرم کوشک» بیانگر سرگذشت زندگی پر فراز و نشیب و عارفانه این شهید والامقام می باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: قشر وفادار و بی ادعای کارگران افتخار دارند که ۱۴ هزار شهید در کشور و ۳۵۰ شهید در استان قزوین را تقدیم انقلاب و نظام نموده اند. هر ساله شهید شاخص قشر کارگری کشور و استان انتخاب می شوند و تمامی برنامه ها با یاد و خاطره این شهدای عزیز انجام می شود که شهید شاخص قشر کار و تولید کشور در سال ۱۴۰۳ شهید والا مقام شهید اسداله ابراهیمی و شهید شاخص قشر استانی شهید امید علی آموخت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه قشر بسیج کارگری در هفته کارگر اضافه کرد: بسیج کارگران و کارخانجات جهت تحقق شعار سال با طرح های شهید کریمی و شهید برونسی که کمک به رفع موانع تولید از داخل و خارج کارخانه است نقش خود را در جهت جهش تولید و با حرکت در راستای الگو سازی مولفه های اقتصاد مقاومتی که یکی از مهمترین مولفه ها مرد می نمودن اقتصاد است در جهت مشارکت مردم گام بر می دارد و همچنین با کمک به مشاغل کوچک و خانگی و تعاونی‌ها می توان در راستای مشارکت مردم در جهش تولید گام برداشت.

سرهنگ مهدوی منش عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با کارگران داشتند ۶ حق را برای کارگران دادند و مطالبه ایشان از مدیران و مسئولین که در حوزه کار و کارگر دارند تلاش می کنند بدین صورت است؛ افزایش پایه حقوقی متناسب با تورم، ارتقاء سطح مهارت آموزی و آموزش کارگران یعنی کارگر ماهر، بیمه، بهداشت و سلامت کارگران، امنیت شغلی، تامین مسکن کارگری چه در حاشیه صنعتی چه در مجاورت کارگاه‌ها، ایجاد روابط عادلانه میان کارگر و کارفرما و دولت و سهم بری عادلانه از کار ۶ عنوان مطالبه است.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: امسال بسیج کارگران و کارخانجات استان قزوین به مناسبت هفته کار و کارگر قریب به ۱۰۰ عنوان برنامه تدوین کرده که مهمترین آنها برگزاری نشست‌ها، جشن‌ها و مراسمات گرامیداشت، برگزاری میزهای خدمت و ارائه مشاوره حقوقی به جامعه کارگری و کارفرمایی

شیفت ایثار، اعزام سفیران تولید به مدارس و دانشگاه‌ها، مسابقات ورزشی استانی و شهرستانی، دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران،

پویش #پای_کار_ایرانیم در فضای مجازی و پیام رسان های خارجی، می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار