معاون توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اذعان به ضعف قوانین:

متاسفانه از قوانین کنونی و ظرفیت‌های موجود هم به‌درستی استفاده نمی‌شود

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: پرونده ‌ها و مصادیق برخی تخلفات در شوراهای اسلامی استان تهران زیاد است و علاوه بر انحلال برخی شوراها، تغییرات زودهنگام برخی شهرداران نتیجه کم‌دقتی اعضای شورا در انجام مهمترین تکلیف آنها یعنی انتخاب شهردار است.
کد خبر: ۹۵۹۴۹۷۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳

مهدی جمالی‌نژاد   در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد،   شوراها را بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم خواند و گفت: ایراداتی در قوانین پائین دست در حوزه کاری شوراهای اسلامی وجود دارد و از قوانین کنونی و ظرفیت‌های موجود به‌درستی استفاده نمی‌شود.

وی از افزایش حس سرمایه اجتماعی به عنوان اهرمی برای بالا رفتن امنیت اجتماعی و به دنبال آن تضمین امنیت ملی کشور یاد کرد.

وی با انتقاد از برخی بی‌برنامگی‌ها در شوراهای شهر، بر ضرورت آسیب‌شناسی، انجام مطالعات عملی پیش از اجرای طرحها و توجه به پیامدهای اجرای آنها تأکید کرد.

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از وجود بیش از ۷۰‌ هزار پروژه ناتمام در کشور خبر داد و گفت: تعادل‌بخشی در توزیع عادلانه خدمات به مناطق و محلات و پرهیز از محله‌گرایی و توجه ویژه به دیپلماسی شورایی با هدف بهره‌گیری از تجارب موفق شوراهای دیگر ضرورت دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به تشکیل سامانه ملی پایش مصوبات شوراها برای نخستین بار در کشور یادآور شد: سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۵۴۲ مصوبه در شوراها به تصویب رسیده که ۸۶ هزار و ۵۵۸ مصوبه آن یعنی معادل ۶۳.۴ درصد مصوبات به تأئید اعضای شورای اسلامی شهر در کشور رسیده است.

 

ارسال نظرات