سردار دشتی:

شهدا الگو‌های بی‌بدیلی برای تمامی نسل‌ها هستند

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در همایش بزرگ معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ این استان در شهرستان عسلویه گفت: شهدا الگو‌های بی‌بدیلی برای تمامی نسل‌ها هستند.
کد خبر: ۹۵۹۵۴۸۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، همایش بزرگ معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان در شهرستان عسلویه که با حضور سردار دشتی جانشین فرمانده امام صادق علیه السلام استان بوشهر و جمعی از فرماندهان و مسئولین در سالن همایش‌های شهرداری بیدخون برگزار گردید.

 

سید علی هاشمی فرماندار شهرستان عسلویه ضمن خیر مقدم و بزرگداشت یاد خاطره شهیدان بلاخص شهید معلم قنبر قنبری در این همایش افزود: همه‌ی خانواده شهدا چشم وچراغ ایران اسلامی هستند و امسال نیز شهید شاخص استان شهید معلم  قنبر قنبری انتخاب شده است که باعث افتخارات شهرستان عسلویه است.

وی ضمن خاطرات خود در کربالای ۵ و یاد خاطرات شهید گفت: شهید قنبری از دانش‌آموزان شاخص این شهرستان در رشته علوم تجربی بود که در همان دوران دانش‌آموزی به فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای نشان می‌داد.

هاشمی بیان کرد: شهید قنبر قنبری با شروع جنگ تحمیلی و از ۱۸ مهرماه ۱۳۶۳ تا چهارم دی‌ماه ۱۳۶۴ که اندکی پس از ازدواجش در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو آسمانی شد، بارها در دفاع مقدس شرکت فعال داشت و پیکرش چهل روز بعد از شهادت به بیدخون بازگشت و در گلزار شهدا این شهر آرام گرفت.

شهدا الگو‌های بی‌بدیل برای همه نسل‌ها و عصرها هستند

سردار دشتی ضمن تبریک هفته کار کارگر  و هفته معلم یادآور رشادتها و از خودگذشتگی‌های بی نظیر شهدای ایران اسلامی افزود: این سنت حسنه، فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت ، بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

وی با بیان اینکه شهدا به عنوان الگو‌ها و اسوه‌های بی بدیلی برای همه نسل‌ها و عصرها هستند، به نقش و ضرورت معرفی شهدا به عنوان الگو در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هر انسانی برای مراحل مختلف زندگی نیازمند داشتن الگو است و الگو اساسا به عنوان ضرورت اجتماعی در هر جامعه ای مطرح است.

شایان ذکر است در پایان همایش از تمثال شهید معلم قنبر قنبری  رونمایی شد و از بردار و خواهران شهید تقدیر و  تجلیل شد.

شهدا الگو‌های بی‌بدیل برای همه نسل‌ها و عصرها هستند

ارسال نظرات