خبرهای داغ:
هنری گفت: در هفته بسیج سازندگی ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان و ۴۰۶ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اعتبار ۴۸ میلیار تومان با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰۵ نفر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۷۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام) امروز در نشست خبری، گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" این نشست خبری امروز در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای حضور میدانی در کف روستا‌ها و مراکز تولیدی؛ در یکی از واحد‌های تولیدی بسیج سازندگی در روستای کوشه شهرستان خوسف برگزار شد و انجام این گونه اقدامات لازمه فعالیت در مقوله‌ی مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۳ رهبر معظم انقلاب موضوعاتی را در رابطه با اقتصاد مقاومتی بیان کردند و امسال نیز با بیان شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" بر نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و مردم پایه کردن اقتصاد تاکید فرمودند.

هنری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: اقتصاد مقاومتی با مشارکت و سرمایه مردم محقق می‌شود و امسال نیز بر مشارکت، حضور و ابتکار مردم در اقتصاد تاکید کردند و فرمودند که اگر این مؤلفه‌ها انجام شود جهش تولید محقق می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق جهش تولید و مردمی کردن اقتصاد؛ مسئولان و دولت مردان نیز وظیفه دارند و بایستی با برنامه سازی، ظرفیت‌سازی و هدایت گری به تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کمک کنند.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد، مردمی کردن اقتصاد است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ به دنبال ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به سازمان بسیج سازندگی، این سازمان به صورت تبیینی، ترویجی و با طرح های تکمیلی و الگوهای مردمی در این عرصه ورود پیدا کرد.

هنری افزود: اساس کار بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرضه الحسنه مردمی است که با این کار مؤلفه‌های سرمایه، اراده، ابتکار و حضور مردم را در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم که مردم با اراده خود سرمایه های خُرد خود را وارد عرصه تولید کردند تا به اقتصاد خانواده خود و رفع مشکلات روستاهایشان کمک کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از راه‌اندازی ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در کنار این صندوق ها؛ ۲۸ تعاونی به دنبال هویت یابی صندوق ها در عرصه اشتغالزایی ایجاد شد و در مجموع نزدیک به ۴۰ هزار نفر در خراسان جنوبی عضو این صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج استان هستند و سرمایه این صندوق ها بالغ بر ۴۱میلیارد تومان است که از سرمایه های مردم، کمک های خیرین جمع آوری شدا و در این صندوق ها در حال گردش است.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

 

وی ادامه داد: در پنج سال عمر صندوق های قرض الحسنه مردم پایه بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر در زمینه اشتغال حمایت شده است.

هنری با اشاره به حضور تسهیلگران بسیج سازندگی برای رفع مشکلات این صندوق ها و رفع مشکلات عرصه اقتصاد مقاومتی در استان، گفت: حضور تسهیلگران برای هدایت و راهبری صندوق‌های قرضه الحسنه به افراد به همراه راهبران شغلی برای پایدار سازی مشاغل ایجاد شده خرد و خانگی را بر پایه زنجیره‌ی ارزش در رسته های شغلی منتخب و متناسب با نیاز هر منطقه فعالیت های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فعالیت‌ها از درون واحدهای تولیدی و صندوق‌های قرض‌الحسنه روستاها خارج می‌شود احصاء مشکلات و نیاز‌های روستاها در اولویت است که خروجی بهتری را به دنبال خواهد داشت و امروز نمونه آن را با حضور اصحاب رسانه در روستای کوشه شهرستان خوسف شاهد بودیم.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه یکی از مباحث‌ دنبال شده در زمینه اقتصاد زیست بوم اشتغال است، گفت: در زیست بوم اشتغال فرآیند اشتغال از جمله فعالیت‌های کسب و کار، شناسایی شغلی، مشاوره شغلی، ارائه تسهیلات، کمک به دریافت مجوز ایجاد واحد تولیدی ، آموزش های مهارتی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۰ خدمت اشتغالزایی در راستای مؤلفه‌های زیست بوم اشتغال به افراد ارائه شد که به صورت مستقیم برای دو هزار و ۷۶۰ نفر فرصت شغلی در قالب هزار و ۸۹۰ کارگاه خرد و خانگی شغل ایجاد شد.

هنری، با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های "اقتصادی به توان مردم" در استان گفت: این نمایشگاه‌ها از سوی سازمان بسیج سازندگی به صورت فصلی، موقت و دائمی با استفاده از ظرفیت‌ها و تولیدات استات در سطوح محلی، شهرستانی، استانی و ملی با حضور تولیدکنندگانی از سراسر استان در طول سال برگزار می شود.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در یک سال گذشته در مجوع ۱۶۷ نمایشگاه "اقتصاد به توان مردم" با حمایت بسیج سازندگی خراسان جنوبی در سطوح مختلف برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در کنار راه اندازی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی؛ به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی اشتغالزایی افراد شناسایی تولیدکنندگان، تسهیلگران را انجام می‌دهیم که برای این افراد دوره‌های آموزشی برگزار می شود، حمایت و کسب‌ مجوزهای آن ها را دنبال می‌کنیم.

هنری از طرح گردآوری جامع "اقتصاد به توان مردم" در استان خبر داد و گفت: این طرح براساس تجربیات کسب شده از فعالیت‌های مردمی تهیه شد و براساس کارهای علمی که با توجه به الگوهای انجام شده در استان در این طرح انجام دادیم.

 

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

وی ادامه داد: این طرح یک بانک جامع اطلاعاتی از افراد مشخصات اعضا هست که با ثبت مشخصات کامل افراد در آن از آنها حمایت دائمی خواهیم داشت.   

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری رویداد مردمی "طلایه داران اقتصاد مقاومتی" در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت : این رویداد در سنوات قبل با هدف تقدیر از فعالان اقتصاد مقاومتی در استان برگزار می شد اما امسال با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویشهای جدید در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب رویداد مردمی با حضور علاقه مندان از آحاد مردم برگزار می شود که از برگزیدگان این رویداد به همراه رونمایی از تولیدات شاخص در مراسمی تجلیل خواهد شد.

وی، با اشاره به وجود دو نمایشگاه دائمی فروش محصولات تولیدی بسیج سازندگی در مرکز استان، گفت: در سال ۱۴۰۳ به دنبال این هستیم تا این نمایشگاه های دائمی در سایر شهرستان‌های استان با همکاری شهرداری‌ها به ویژه در شهرستان‌هایی که محل های عبوری به سایر استانها است راه اندازی کنیم.

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و ۴۰۶ کارگاه اشتغالزایی در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، از ایجاد یک دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به منظور ترویج و توسعه کارهای الگویی اقتصاد مقاومتی و آموزش افراد جهت ورود به عرصه اشتغال، گسترش تعداد تسهیلگران و راهبران بسیج در شبکه های مردمی در حوزه اشتغال این دهکده را امسال در استان ایجاد خواهیم کرد.

 

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مجموعه بسیج سازندگی در سال گذشته واگذاری پنل های خورشیدی به مردم بود که در یک سال گذشته کار نصب و اتصال ۱۴۸ نیروگاه خورشیدی خانگی استان انجام شده و ۲۰ مورد نیز در حال اجراست و تاقبل از این آمار ۶۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان داشتیم.

 

هنری، از ساماندهی و پالایش گروه‌های جهادی استان در سامانه جامعه اطلس جهادی خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و ۴۲ گروه جهادی خراسان جنوبی در این سامانه ثبت مشخصات شدند و ثبت مشخصات سایر گروه های جهادی استان نیز بر اساس شاخص‌های ارزیابی در حال انجام است.

 

وی از بررسی فعالیت ۱۱۰۰ گروه جهادی استان برای ثبت فعالیت‌شان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه های جهادی استان صادر شده و همچنین برای گروه‌های جهادی فعال و در حال فعالیت خراسان جنوبی گواهی فعالیت صادر شده که با آن میتواند در رسته های شغلی مشخص کار خود را به صورت جدی تر دنبال کنند و کمک های خیرین و مردمی را با اختصاص یک حساب حقوق بهتر و بیشتر جذب کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی افزود: ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی موفق به دریافت این شماره حساب حقوقی شده اند و هر گروهی که مجوز دریافت کنند می تواند ثبت شماره حساب را انجام دهد.

 

هنری مطرح کرد: در یکسال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در استان برگزار کردیم که مجموعا ۲۶ هزار و ۸۰۰ نفر از جهادگران استان در این اردوها شرکت داشتند و بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال خدمات جهادی به مردم ارائه کردند.

 

وی به فعالیت گروه های جهادی شهرستان‌های خراسان جنوبی در قالب قرارگاه‌های جهادی محلی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: در هفته بسیج سازندگی اولین مرحله تجهیز این قرارگاه های جهادی را با توزیع امکانات، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خواهیم داشت که این حمایت‌ها با کمک سپاه و بسیج خراسان جنوبی، خیرین و دستگاه های دولتی استان انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه روز ۱۳ شهریور ماه به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در شورای فرهنگ عمومی کشور و تقویم ملی کشور ثبت شد، گفت: امسال اولین سالگرد این اقدام را با برگزاری اجلاسیه ی ملی شهدای جهادگر در شهرستان فردوس برگزار خواهیم کرد و بالغ بر ۶۰ خانواده شهید جهادگر یا جهادگران آسمانی و همچنین ۷۰۰ نفر از جهادگران و مسئولان ارکان و شوراهای جهادی و قرارگاه‌های جهادی سراسر کشور در این اجلاسیه شرکت می کنند.

 

وی افزود: کمیته خدمات جهادی دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌ جنوبی به بسيج سازندگی استان واگذار شده که در این زمینه تاکنون جلسات متعددی در سطح استان برگزار شده و هدف اصلی ما در این کمیته افزایش سطح رضایتمندی آحاد مردم در حوزه خدمات رسانی و هدایت برخی از خدمات به سمت خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان است.

 

وی از خدمات‌رسانی گروه های جهادی استان به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: با توجه اینکه حضوری فیزیکی جهادگران در منطقه کمتر نیاز بود تنها در یک مرحله جهادگران استان برای خدمت‌رسانی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

 

هنری ادامه داد: بیش از ۷ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط جهادگران خراسان جنوبی جمع آوری و به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

 

وی افزود: در جریان سیل اخیر در شهرستان زیرکوه، گروه های جهادی استان اولین گروه‌های خدمات رسان بودند که در منطقه حاضر شدند و با تخلیه منازل، خارج کردن آب از منازل، اسکان اضطراری مردم در محل های امن با استفاده از ظرفیت تمامی امکانات و تجهیزات به مردم خدمات رسانی کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته بسیج سازندگی امسال، اعزام ۲۶۷ گروه جهادی با حضور دو هزار و ۵۰۰ جهادگر در سراسر استان برای خدمت‌رسانی به مردم خواهیم داشت.

هنری گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیج کمک به دولت در اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی است، که در یک سال گذشته در خراسان جنوبی ۴۱۶ پروژه را با دستگاه‌های اجرایی با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان تفاهم کردیم که در این‌مدت ۳۲۳ پروژه با اعتبار اختصاصی ۱۹۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ در استان به بهره‌برداری رسید.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: طرح "آبخیز تا جالیز" یکی از طرح های اولویت دار است است که با همکاری قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در استان آغاز شده و در این زمینه تاکنون ۸۰ پروژه از ۱۰۰ پروژه دریافتی کار احداث، مرمت استخرهای ذخیره آب آن انجام شده است و از جمله پروژه های اولویت دار ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

 

هنری خبر داد: در هفته بسیج سازندگی ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان در عرصه‌های آبرسانی روستایی، آسفالت راه روستایی و بین مزارع، اصلاح شبکه آبرسانی، احداث و مرمت مسکن محرومان است و در زمینه اشتغالزایی نیز ۴۰۶ کارگاه اشتغال خرد و خانگی با اعتبار ۴۸ میلیار تومان با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰۵ نفر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار