خبرهای داغ:
شاهرود_ مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از پرداخت ۴۵ میلیارد وام خوداشتغالی به متقاضیان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۲ هزار تُن قیر رایگان در عرصه‌های مختلف واگذار شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۸۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

پرداخت ۴۵ میلیارد تومان وام خوداشتغالی در شاهرود/واگذاری ۲ هزار تُن قیر رایگان/نصب ۶۵ پنل خورشیدیبه گزارش خبرنگار بسیج، مهیار یونس آبادی مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات کانون جوانان بسیج این شهرستان با گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: ۱۸۰ عنوان برنامه با حضور ۱۷۴ گروه جهادی در عرصه‌های سیزده گانه بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عام المنفعه افزود: این پروژه‌ها مشارکتی با ارگان‌های دیگر است که از آن جمله تکمیل گلزار شهدای شاهرود، روستا‌های کلامو و قلعه نو خرقان و ۲ خانه محروم در روستا‌ها و پروژه پل سرچاهی ابوالحسنی بیارجمند با همکاری آبفا و امور عشایری شهرستان است.
یونس آبادی با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این هفته با حضور ۲۰ گروه جهادی، گفت: ۱۰ گروه جهادی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را در سمنان و ۱۰ گروه دیگر در نقاط مختلف شهرستان نمایشگاه برپا خواهند کرد.
یونس آبادی با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی پزشکی و دامپزشکی، تصریح کرد: این اردو‌ها با کمک بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و محلات اسلامی و بسیج مهندسین و ادارات در مناطق هدف بیارجمند و طرود در چند روز برگزار می‌شود.
وی به تهیه و توزیع ۱۵ سری جهیزیه نیز اشاره کرد و افزود: ارزش هر سرویس جهیزیه ۳۶ میلیون تومان است که ۱۸ میلیون تومان را خیرین و مابقی را سپاه پرداخت کرده و شامل ۱۰ قلم کالای ایرانی است.
مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود به توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بصورت متمرکز در این هفته اشاره کرد و گفت: غیر متکرکز نیز پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی می‌کنند و طبخ و توزیع بالغ بر هزار پرس غذا برای نیازمندان در دستور کار است.
وی به نصب پنل‌های خورشیدی توسط بسیج سازندگی توجه داد و افزود: در این راستا در سطح استان اولین شهرستان از لحاظ کمی و کیفی هستیم که تاکنون ۶۵ پنل خورشیدی نصب و ۶۵ پنل نیز در حال هماهنگی برای نصب در هفته بسیج سازندگی هستیم.
یونس آبادی تصریح کرد: دو مورد نصب پنل خورشیدی جمعی داریم که یکی در شرکت طب پلاستیک انجام شده و دیگری در شرکت سیمان اجرا شود.
وی به تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغالزایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۲ میلیارد تومان در سال گذشته وام اشتغالزایی پرداخت شد و امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان با مساعدت فرمانداری و استانداری تخصیص یافته که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان آن به متقاضیان خوداشتغالی پرداخت شده است.
یونس آبادی به برپایی میز خدمت تخصصی در روستا‌ها و شهر‌ها با هماهنگی بسیج ادارات با هدف برطرف شدن مشکلات محلات و روستا‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری کارگروه رفع موانع تولید در هفته بسیج سازندگی را پیگیر هستیم و این هفته در قرارگاه محرومیت زدایی این کارگروه در راستای حل مشکلات تولید کنندگان شهرستان برگزار خواهد شد.
وی به تجلیل یک گروه جهادی و یک تولیدکننده برتر شهرستان در همایش طلایه داران سازندگی در استان اشاره و از واگذاری ۲ هزار تُن قیر رایگان برای راه‌سازی از طریق بسیج سازندگی و سپاه به روستا‌ها خبر داد و افزود: تلاش داریم هزار تُن قیر تا آخر ماه برای استفاده در راه‌های بین مزارع، گلزار شهدا، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های انتظامی جذب و واگذار نماییم که با این اقدام دیگر شهر و روستایی در شهرستان نخواهیم داشت که قیر سپاه به آن منطقه تخصیص نیافته باشد.
مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود از بهسازی ۲ مدرسه روستایی در بخش بیارجمند خبر داد و افزود: در خصوص ورزش نیز زمین چمن مصنوعی و مجموعه ورزشی در روستای یونس آباد با همکاری ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در حال تکمیل شدن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار