اجرای هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان مازندران

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران: هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان مازندران با اعتبار ۶۷۵ میلیارد تومان در هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۷۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد مهدی اقبالپور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی در چهار قرارگاه سازندگی و محرومیت زدائی، پروژه‌های عمرانی،توسعه روستاها و از شرق تا غرب برای توسعه استان مازندران ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در بخش محرومیت زدائی اقدامات جدی در بخش‌های مختلف استان مازندران انجام شده که بخشی از پروژه‌ها طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد در بخش پروژه‌های عمرانی در زمینه احداث پل، توسعه بخش کشاورزی و مدیریت بحران اقدامات مناسبسی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران، اضافه کرد: حدود ۱۰ شبکه برق رسانی در نقاط مختلف مازندران در حال اجرایی شدن است، هدف ما این است که طی دو سال آینده مشکل آب روستاهای استان مازندران رفع شود.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستا در دستور کار است که ۲۰۰ پروژه به اتمام رسیده است.

اقبالپور اضافه کرد: وظیفه بسیج سازندگی، آینده‌نگری، برنامه‌ریزی، ظرفیت سازی و پشتوانه سازی است حوزه ذهنی این دولت توسعه در قالب قرارگاه بوده و وقتی در یک نقطه ورود پیدا می‌کنیم به همه مسائل حتی مباحث فرهنگی هم توجه می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه روستاها براساس اولویت بندی اجرایی می‌شود،گفت: تامین آب و توسعه راه اقدامات اولیه است که در دستور کار قرار دارد و در مباحث بعدی در زمینه اقتصادی و فرهنگی هم ورود می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده نسبت به اصلاح نژاد دام سنگین در نقاط مختلف استان افزود: نتایج این طرح در چند سال آینده مشخص شده و زمینه تامین نیازمندی‌های گوشت و لبنیات کشور فراهم می‌شود.
 
وی در ارتباط با اقدامات انجام شده مربوط به مشاغل خرد،گفت: نزدیک به ۵۰۰ مشاغل خرد در استان مازندران فعال است که ۸۰ مورد این مشاغل از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که در این زمینه ضمن تامین نیازمندی‌های شغل باید نسبت به احداث مسکن هم اقدام شود.
 
اقبالپور با اعلام اینکه تولید کلید اصلی تولید در کشور است، افزود: در حال حاضر کشور نیاز به تولید دانش بنیان دارد و با توجه به بازار مناسبی که برخی از کالاهای تولیدی شده تحت حمایت بسیج سازندگی از اقبال خوبی بین مردم برخوردار است.
 
وی با اشاره به فعالیت هیأت مقررات زدائی، افزود: فعالیت این هیأت زمینه رفع بروکراسی اداری به ویژه در بخش تولید استان را فراهم کرده است.رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از اجرای هزار و ۷۰۰ پروژه به ارزش ۶۷۵ میلیارد تومان در استان مازندران خبر داد.
 
وی همچنین به اعزام ۷۰۰ گروه جهادی برای ارائه خدمات محرومیت زدائی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: از ظرفیت این گروه در زمینه توسعه روستاها استفاده کردیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار