خبرهای داغ:
  حسنعلی نوروزی گفت: ۴۴ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ اجرای برنامه در استان قزوین از سوی ستاد بزرگداشت دهه کرامت برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۴۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

قزوین_ به گزارش بسیج، نشست خبری رئیس ستاد دهه کرامت استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن جلسات این ستاد برگزار شد. 

حسنعلی نوروزی رئیس ستاد دهه کرامت استان قزوین در این نشست با اشاره به شروع دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) گفت: از سال ۹۴ که دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها ایجاد و راه‌اندازی شد این امر منجر به ارائه خدمات دیگری گردید؛ در کانون‌های رضوی حدود ۶ هزار خادم یار" ۵ هزار خادم یار رضوی و هزار نفر یاور رضوی "در قالب ۲۰ کانون تخصصی فعالیت و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

رئیس ستاد دهه کرامت استان قزوین در مورد تفاوت فعالیت خادم یاران و یاوران رضوی افزود: ابتدای کار کسانی که می‌خواهند با این مجموعه فعالیت کنند به عنوان یاور ثبت نام می‌شوند و بعد از ۶ ماه تا یک سال فعالیت اگر کارشان مورد تایید بود تبدیل به خادم یار می‌شوند و عزیزانی که در خادم یاری رضوی خدمت می‌کنند به ازای خدماتی که انجام می‌دهند در حرم مطهر با لباس خادمی در شیفت فعالیت می‌نمایند.

وی با اشاره به خدمات متنوعی که در دهه کرامت صورت می‌گیرد، گفت: در آستان قدس رضوی به یک سری از موضوعات و مفاهیم اهمیت ویژه داده می‌شود و هدف از برنامه‌های دهه کرامت ایجاد حال و هوای امام رضایی و ترویج فرهنگ رضوی است و هدف دوم جریان سازی اجتماعی است که از امکانات و بودجه های دولتی کمتر استفاده شود و هدف دیگر ارتقا و زمینه سازی هرچه بیشتر ارتباط امت با امام است و هر چقدر رابطه بین امت با امام به خصوص امام رضا علیه السلام بیشتر شود این امر منجر به رویکرد مثبتی در موضوعات دیگر از جمله بحث حجاب، عفاف و رفتار مناسب می‌شود.

حسنعلی نوروزی ادامه داد: رویکرد ما در اجرای این برنامه‌ها استفاده از دستگاه‌ها، موسسه‌ها و تشکل‌ها در مردمی‌سازی جشن‌های دهه کرامت هستیم و با توجه به مشکلات اقتصادی سعی می‌کنیم که از اعتبارات مردمی استفاده نماییم و همچنین با توجه ویژه به کیفیت و الگو بخشی برنامه‌ها شور و شعور و فرهنگ رضوی را در این برنامه‌ها به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی با آستان قدس رضوی سعی کرده تا با همه ظرفیت‌ها این برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا نماییم و یکی از برنامه‌های ما جهاد تبیین و فرهنگ رضوی است و در کنار آن خدمت به محرومان و نیازمندان است و اقدامات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری، حضور خادمان امام رضا علیه السلام در قزوین است؛ همچنین در این ایام برگزاری اردوهای سلامت و ارائه خدمات پزشکی اعم از عمومی، تخصصی، زنان زایمان ، دندانپزشکی و مشاوره را در نظر گرفته‌ و در نظر داریم این ایام ۴۵ نفر از دانش آموزان استثنایی و همچنین به مناسبت هفته معلم و روز کارگر، ۴۵ نفر از معلمان و کارگران عزیز را به مشهد مقدس اعزام نماییم.

حسنعلی نوروزی یادآور شد: با اجرای طرح "خدا قوت کارگر" که با هماهنگی اداره کار و تعاون صورت گرفت کارگران دارای سه فرزند به بالا، مبتکرین، ایثارگر ، مدافع حرم و کسانی که ایده و طرحی داشتند، شناسایی و از تعداد ۵۰ نفر در نیروگاه شهید رجایی تقدیر شد.

وی ادامه داد: در طرح" سپاس معلم " با هماهنگی آموزش و پرورش از ۵۰ نفر از معلمانی که در بحث قرآن و مفاهیم فعالیت داشتند، ایثارگر یا مدافع حرم بودند، تقدیر شد.

رئیس ستاد دهه کرامت استان قزوین بیان کرد: ۲۵ هزار خانوار را در استان شناسایی کردیم که از این تعداد حدود ۱۳ هزار خانوار تحت کمیته امداد و ۳ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و حدود ۹هزار خانوار تحت پوشش هیچ نهادی نبودند؛ لذا اولویت خدمات رسانی خادم یاران و کانون‌های ما رسیدگی به این ۹ هزار خانوار می‌باشد.

وی افزود: تهیه و توزیع ۸۰ هزار پرس غذای رضوی در این ایام برای نیازمندان و مراکز هدف از جمله خانه سالمندان، مراکز ترک اعتیاد، نیازمندان، توزیع گوشت قربانی و تحویل آن به کانون‌ها و مساجد جهت توزیع در بین نیازمندان، تهیه و توزیع جهیزیه، برگزاری میز خدمت، برپایی کرسی تلاوت‌های قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، پخش صلوات خاصه در صدا و سیما، مدارس، ادارات و مراکز دولتی در ساعات ۸ صبح و ۸ بعد از ظهر، حضور در مراکز و میادین اصلی، بوستان ،مراکز درمانی نظامی، بهداشتی و سالمندان با حضور خادمین و خادم یاران با پرچم مقدس امام رضا علیه السلام، دیدار با خانواده شهدا، شهدای امنیت و سلامت و پیاده‌روی خانوادگی از جمله برنامه‌هایی است که در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

حسن علی نوروزی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با اصناف و اتحادیه داشتیم طرح موضوع رعایت انصاف در فروش اجناس و تخفیف ویژه در این ایام مطرح گردید که فروشندگان به خاطر وجود مبارک امام رضا علیه السلام و دهه کرامت با نصب تابلوها و پارچه نوشته‌هایی اجناس خود را با ۸ درصد تخفیف به مردم عرضه نمایند.

وی در پایان یادآور شد: ۴۴ عنوان با ۵۰۰ برنامه اجرا شده و اختتامیه این برنامه‌ها برگزاری یک جشن ویژه در میلاد امام رضا علیه السلام در یکی از میادین اصلی یا در سالن شهید بابایی است و اختتامیه جشن‌ها در دانشگاه بین المللی با حضور مسئولان استانی برگزار و از کسانی که در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت فعالیت داشتند، تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار