خبرهای داغ:
سردار زهرایی با تاکید بر اینکه استان فارس، استانی پیشرو در محرومیت‌زدایی است، گفت: فرمانده استان فارس، فرماندهی جهادی است و هم‌افزایی میان سپاه و استانداری در فارس مثال‌زدنی است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بیش از حد انتظار است.
کد خبر: ۹۵۹۷۸۲۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور که در شیراز حضور دارد، در حاشیه آئین اهداء 100 دستگاه تانکر آب شرب ویژه عشایر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز با اشاره به اینکه در 17 اردیبهشت سال 1379 مقام معظم رهبری پس از رویت گزارش خدمات خودجوش گروه‌های جهادی که در آن سال 17 گروه بودند، دستور تاسیس بسیج سازندگی دادند، اظهار داشت: بسیج سازندگی در روال مرسوم ساختارها راه‌اندازی نشد، بلکه از یک طرف به نوعی مطالبه مردم و گروه‌های جهادی بوده و از طرف دیگر، دستور مستقیم ولی امر مسلمین جهان تاسیس شده است.

سردار زهرایی گفت: به عبارتی، بسیج سازندگی به معنای اخص کلمه، حلقه میانی بین امام امت و امت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حلقه میانی بدون بسیج معنا پیدا نمی‌کند، تاکید کرد: بسیج، ابرحلقه میانی است که با گستردگی بی‌ نظیر خود در جهان، با شبکه مویرگی در کشور، و قابل تکثیر در بلاد اسلامی داشته، ثابت کرده که مردم‌پایگی را توانسته محقق کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امسال در هفته بسیج سازندگی سعی کردیم منویات مقام عظمای ولایت را در مشارکت حداکثری مردم در ابعاد مختلف محرومیت‌زدایی تعریف کنیم، ادامه داد: هفته بسیج سازندگی امسال با کمک بسیج به دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در انجام خدماتی که می‌خواهد به مردم بدهد و کمکی که می‌خواهد از مردم بگیرد، آغاز شد.

سردار زهرایی با اشاره به انعکاس هنرمندانه فعالیت‌های گروه‌های جهادی از مطالبات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: امسال چهارمین جشنواره ملی جهادگران با یک تفاوت معنادار برگزار می‌شود و آن، این است که 32 استان و 10 قشر تخصصی اختتامیه جشنواره خودرا برگزار کردند . 30هزار اثر به دبیرخانه‌ها در استان و اقشار رسیده است و 700 اثر فاخر انتخاب شده و در رویدادی که از امروز در تهران آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد، آثار منتخب ملی توسط تیم‌های داوری مشخص شده و بعد از ظهر شنبه اختتامیه با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال بیش از 20هزار پروژه محرومیت‌زدایی که در سال 1402 توسط بسیجیان و جهادگران در یک کار هم‌افزای کامل و کمک به دولت تحت عنوان "طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه" انجام شده، هم‌زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه این خدمات در سطح استان‌ها و توسط فرماندهان پیگیری و اجرا شده است، از اجرایی شدن آبرسانی به 1700 روستا در طرح مشترک با آبفای روستایی خبر داد و افزود: 700 کیلومتر جاده بین مزارع در سال گذشته، 700پروژه آبخیز تا جالیز، اتمام 23هزار مسکن مددجویی کمیته امداد، گوشه‌ای از این خدمات هم‌افزا در سال 1402 بوده است.

سردار زهرایی به ایجاد 123هزار فرصت شغلی در طرح اقتصاد مقاومتی در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: امسال هم این خدمات ادامه پیدا می‌کند و فقط در حوادث غیرمترقبه نیست که در کنار مردم هستیم، در همه عرصه‌ها و زمان‌ها دوشادوش و پایاپای مردم هستیم؛ اگرچه در این شرایط بحرانی هم جهادگران اولین افرادی هستند که در منطقه وارد شده و آخرین نفراتی هستند که بعد از انجام خدمات، از منطقه خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس، استانی پیشرو در محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: فرمانده استان فارس، فرماندهی جهادی است و هم‌افزایی میان سپاه و استانداری در فارس مثال‌زدنی است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بیش از حد انتظار است و به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در این استان مثال‌زدنی است و در حوادث غیرمترقبه، غیر از گل کاشتن در استان خود، به کمک دیگر استان‌ها هم شتافته‌اند و در مجموع، فارس را به عنوان یک الگوی رفتاری در مدل‌های مختلف معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار