خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه بیدار شده اند و دانشجویان آنها به پاخواسته اند و شعار عدالت سر می‌دهند
کد خبر: ۹۵۹۸۰۵۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: همه ما مسافر هستیم، سفر مرگ در مسیر همه است و همگی رفتنی هستیم.
وی با بیان اینکه آنچه در خانه ابدی دستمان را می‌گیرد تقوا است، گفت: تقوا اقتدار و چراغ راه بوده و بهترین توشه برای زندگی ابدی است.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: همه ما موظف هستیم خودمان را توانمند بسازیم و در برابر فشار‌های بیرونی و درونی، تسلیم باطل نشویم.
حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: درسی که حضرت آدم به فرزندان خود داد این است که اگر لغزشی پیش آمد و از جایگاه خودمان در اثر این لغزش پایین آمدیم، باید با امید جبران کنیم و تهدید را تبدیل به فرصت نماییم.
وی ادامه داد: تقوا برای انسان بیمه زندگی است و هرکه تقوا داشته باشد، خداوند او را از رزق‌های مادی و معنوی برخوردار می‌سازد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک دهه مبارک کرامت به ملت ایران، گفت: دهه کرامت، دهه امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است، زیرا برکات وجودشان در دنیا ویژه است.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه حج سمبل جامعیت دین است، گفت: احکام دین در مسئله حج تجلی پیدا کرده است.
وی عبادت‌ها را سه قسم دانست و خاطرنشان کرد: عبادت‌ها یا بدنی بوده یا مالی و یا درونی و فکری است، در هر کدام از این‌ها یا بعد فردی دارد و یا اجتماعی، اما حج همه این‌ها را یکجا دارد و حج همه دین است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حج بُعد درونی برای حجاج به همراه دارد و آن دوام ذکر است. باید در دوران حج وحدت سازی کنیم.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه حج امسال هم جامعه‌سازی و هم برائت است، بیان کرد: حج بدون برائت حجی بی روح است، حج کنگره بین المللی برای رساندن پیام دین است، حج قلب تپنده است و رهبری امت اسلامی پیام یکدلی و اقتدار و هماهنگی و هم افزایی را به جهانیان می‌رساند.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) مسئله حج و این سیره ابراهیمی را احیا کردند و حج امسال نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم غزه است
ملت آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه بیدار شده‌اند
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: جریان غزه نشان داد که دشمن تا چه حد با انسان و انسانیت بی‌رحم است و با حقوق انسانی تضاد دارد، سال‌ها و قرن‌ها این‌ها در پوشش دفاع از حقوق بشر چه غارت‌ها کرده بودند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه جریان غزه تاریخ ساز و مظلومیت بی‌سابقه مردم مظلوم و جنگ زده فلسطین را نشان می‌دهد، اظهار کرد: مردم غزه با روحیه بالایی در حال مقاومت هستند و کودکان، زنان و تمام امکانات آن‌ها در طعمه اتش ظلم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در حال سوختن است.
خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: ملت آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه بیدار شده اند و دانشجویان آن‌ها به پاخواسته اند و شعار عدالت سر می‌دهند، مغز متفکر مقاومت یعنی ایران عزیز و فرماندهی جبهه مقاومت و مستضعفین یعنی امام خامنه‌ای باعث شد در یک توجه عملی و عینی به مظلومیت بی سابقه مردم غزه، دانشجویان در غرب به صورت خودجوش به میدان بیایند.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان گفت: امسال سال حج برائت است و همه شرکت کنندگان در این حج با هر ملیتی فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و لذا ماه ذی القعده و دهه کرامت را قدر بدانیم.

ارسال نظرات