خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

پاسداری هویتی معنوی، اخلاقی و دینی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: پاسداری هویتی معنوی، اخلاقی و دینی است و کارکنان نمایندگی نیز به دلیل انتساب به ولایت، از جهات مختلف باید برای سایر پاسداران الگو باشند.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۲۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در همایش ابلاغ برنامه‌های سپاه و بسیج در سال ۱۴۰۳ ضمن تشکر از زحمات همکاران و تبریک دهه کرامت اظهار کرد: بر اساس حدیثی از امام جواد (ع) فضیلت زیارت امام رضا (ع) از امام حسین (ع) بیشتر است چراکه امام رضا (ع) را گروه خاصی از شیعیان زیارت می‌کنند، اما امام حسین (ع) را همه مسلمانان زیارت می‌کنند.

وی افزود: وجود فرق مختلف در شیعیان در طول تاریخ باعث شد وحدت شیعیان خدشه‌دار شود به طوری که برخی از این فرق حتی امامت امام رضا (ع) را قبول نداشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به شروع اربعین کلیمی عنوان کرد: حضرت موسی (ع) در این ۴۰ روز از اشتیاق ملاقات با ذات احدیت بی‌تاب بود به طوری که نه چیزی خورد و نوشید و نه خوابید.

وی استفاده از کلمه مواعده در اربعین کلیمی را نشانگر صحبت حضرت موسی (ع) و خداوند متعال با یکدیگر دانست و گفت: این مواعده از طرف حضرت باری تعالی آغاز می‌شود که نشانگر اشتیاق خداوند نسبت به بندگان است.

نجاری بهترین زمان مناجات با خداوند را شب دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن هم اشاره شده شب بهترین زمان برای راز و نیاز و نیایش است بنابراین در آیه شریفه مذکور از واژه لیله استفاده شده و غالب نیایش حضرت موسی (ع) در شب‌های اربعین و چله‌نشینی اتفاق افتاده است.

 وی افزود: مواعده صورت گرفته بعد از کشته شدن فرعون اتفاق افتاده است پس تا زمانی که فرعون نفس انسان زنده باشد، نمی‌تواند به دیدار معشوق واقعی برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با پاسداران گفت: پاسداران نباید شناسنامه خود را فراموش کنند چراکه پاسداری صرفاً شغل نیست، بلکه هویتی معنوی، اخلاقی و دینی است و کارکنان نمایندگی نیز به دلیل انتساب به ولایت، از جهات مختلف باید برای سایر پاسداران الگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهتمام به امر بسیج را در برنامه‌های ابلاغی امسال مورد تاکید قرار داد و گفت: سرکشی از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت باعث افزایش روحیه بسیجیان در انجام ماموریت‌ها خواهد شد که برای تحقق این هدف باید اتاق فکر بسیج در نواحی فعال شود.

نجاری توجه به بازنشستگان و سربازان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های امسال باید گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این دو موضوع هم در آن گنجانده شود.

وی ضمن تاکید بر ارتقاء کیفیت محتوای بارگذاری شده در کانال‌های خبرگزاری بسیج عنوان کرد: افزایش مخاطب این کانال‌ها از یک هزار و ۲۰۰ نفر به ۴۰ هزار نفر یکی از موفقیت‌ها بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: پیاده‌سازی خاطرات روحانیون رزمنده همدان آغاز شده است که در این زمینه از خاطرات روحانیون رزمنده شهرستان‌ها نیز استفاده می‌شود و در آخر در چند مجلد به چاپ خواهد رسید.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بزرگ «وعده صادق» برگ زرینی در تاریخ عملیات‌های جمهوری اسلامی ایران است و لازم است جنبه‌های مختلف این عملیات برای مردم بازگو شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار