معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

انعکاس واقعیت‌ها و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی از مصادیق جهاد تبیین است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:برای انعکاس واقعیت‌ها و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی که از مصادیق جهاد تبیین است، روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب قلم و رسانه رسالت خطیری برعهده دارند.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۶۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم گرامیداشت روز روابط‌عمومی که با حضور مدیران روابط عمومی و خبرنگاران، به همت سپاه سلمان استان در کانون تربیتی شهید عالی زاهدان برگزار شد، با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع باید از مهمترین اهداف رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها باشد، افزود: برای انعکاس واقعیت‌ها و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی که از مصادیق جهاد تبیین است، روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب قلم و رسانه رسالت خطیری برعهده دارند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی تحت جنگ روایت هستند باید از شیوه‌های جدید و جذاب برای اطلاع‌رسانی استفاده کرد، افزود: اطلاع‌رسانی کار ظریف و هنرمندانه‌ای است که باید تفهیم و برای مردم گفته شود.
 

فقیری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به هنگام باید باشد رهبر انقلاب فرمودند امروز شما افسران جنگ نرم هستید افسر در میدان است طراح و مجری است او صاحب‌نظر است باید مستمر و به هنگام خبر اطلاع‌رسانی شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان اذعان کرد: مردم را نباید در ابهام گذاریم باید حقیقت تبیین شود و حقایق گفته شود ابهام زمینه شایعه را ایجاد می‌کند این شایعه این‌قدر می‌چرخد تا باورپذیر باشد باید اقدامات به گوش مردم رسانده شود.
 
وی ادامه داد:  حضور و فعالیت حداکثری روابط‌عمومی امروز و در عرصه جنگ روایت‌ها بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان گفت: پیشرفت‌ها باید شفاف به مردم گفته شود نجات مردم در صداقت است و با این صداقت مردم آن را از ما می‌پذیرند ما هرجایی که با مردم صادق بودیم آنان پذیرفتند و در کنار ما بودند.
 
فقیری در پایان مطرح کرد: تبلیغات باید درست و عقلایی باشد گروهی برای چگونه اطلاع‌رسانی باید ایجاد شود روابط‌عمومی اثرگذار هستند باید دقیق باشند تا باور شوند باید کارها پیگیری شود ما خادمان مردم هستیم و پروژه‌ها و کارهای که در زمینه‌های عمرانی، راه آهن، آب‌رسانی و سایر خدمات انجام شده است باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.
 
روابط‌عمومی متصل به مردم است

علیرضا کیخا، مدیرکل صداوسیما سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: روابط‌عمومی اتصال با مردم دارد تا مردم بدانند در دستگاه‌ها چه می‌گذرد اکنون اوضاع خوبی نیست در این جنگ روانی در واحدهای پردازشگر افراد اثر می‌گذارند جنگ شناختی روی پردازشگر افراد اثر می‌گذارد و آن خروجی که می‌خواهد ایجاد می‌شود.

وی افزود: مثلاً در ذهن مخاطب ما تبعیض نقش بسته است، در اینجا خدمت می‌شود تمام مسئولان در بحرانی مانند سیل حضور دارند و هرچه می‌توانند ارائه می‌دهند؛ اما بازهم تفکر تبعیض وجود دارد این در اثر تأثیر بر پردازشگر مغزها است اینجا کار روابط‌عمومی شفاف‌سازی باید کنند.

کیخا تشریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند: «فرهنگ همان ذهنیات ما است» همه اتفاقات از دریچه احساس ما وارد می‌شود به‌واسطه ذهنیات ما این رفتار شکل می‌گیرد روابط‌عمومی بر ذهنیات انسان باید توجه داشته باشند ما با جسم انسان‌ها سروکار نداریم؛ بلکه باروح و ذهن آنان سروکار داریم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین جهاد، جهاد رسانه است که بسیار سخت‌تر است، خبر اول، روایت اول و تحلیل روایت سه‌لایه اساسی است لایه اول روایت اول خبر است خبر اول غیر از روایت اول است روایت اول تفسیر و تحلیل خبر اول است در خبر اول باید ریسک‌پذیر بود باید هوشیار بود و در خبر اول نباید همه چیز را گفت.

مدیرکل صداوسیما استان در پایان عنوان کرد: انسجام گفتمانی و انسجام جبهه‌ای و تشکیلاتی لازم است اکنون وقت اختلاف نیست رسانه‌های باید دور هم جمع شوند و یک جبهه را تشکیل دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار