نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس:

معنویت‌گرایی، اساس و زیربنای انقلاب اسلامی است

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: دین‌داری و ترویج فرهنگ معنویت‌گرایی در میان مردم از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است، به‌طوری‌که مهم‌ترین وجه تمایز میان نظام اسلامی و حکومت پهلوی، معنویت است.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، در تعریف معنویت اظهار کرد: معنویت را می‌توان به‌عنوان تأثیرگذاری و آمیخته‌شدن بر روح و جستجویی برای رسیدن به انسانیت تعریف کرد، معنویت، انرژی، معنا، هدف و آگاهی در زندگیست و در حقیقت، جستجوی مداوم برای یافتن معنا و هدف زندگی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: معنویت و ایمان اساس و زیربنای انقلاب مردم ایران بوده است، موضوعی که ریشه در اعماق تاریخ و تمدن آن داشته است، اما درعین‌حال همواره جامعه، دیانت و فرهنگ مردم توسط استعمارگران مورد هجمه قرار گرفته و استکبار و دشمنان در صدد اسلام زدایی و ضربه‌زدن به تفکر اسلامی و کم‌رنگ کردن سنت‌های دینی در جامعه بوده‌اند، از سویی دیگر، انقلاب مردم، بعدهای سیاسی و اجتماعی اسلام را زنده و در جهان اسلام انعکاس داد.


وی عنوان کرد: مردم، پای‌کار ثابت ارزش‌های دینی و انقلابی ایران هستند، حضور مردم در مناسبت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و روز قدس، نشان از تعلق گروه‌های مختلف مردم از هر قوم و مذهبی به ارزش‌های مکتبی و انقلابی دارد، بیش از ۴۵ سال است که در بیست و دوم بهمن و در روز قدس، مردم راه‌پیمایی می‌کنند و این دلیل وفاداری، مقاومت و ایستادگی مردم است.


اوسطی در ادامه مطلب افزود: دینداری و ترویج فرهنگ معنویت‌گرایی در میان مردم از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است، به‌طوری‌که مهم‌ترین وجه تمایز میان نظام اسلامی و حکومت پهلوی، معنویت است، هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی، ترویج اسلام ناب محمدی است.


وی در ادامه اضافه کرد: دشمنان برای تضعیف کشورهای اسلامی و در راستای آن اختلاف‌افکنی میان شیعیان و اهل‌سنت در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبودند، اکنون دشمن مذاهب اسلامی مشترک و از اولویت‌های مسلمانان وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و اختلاف است، زیرا هدف دشمن شیعه و یا سنی نیست، بلکه هدف ضربه‌زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان است.


اوسطی یادآور شد: اسلام مقام زن را در دو وظیفه همسری و مادری بسیار مورد تکریم قرار داده و ازاین‌سبب برای زنان جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته است، باتوجه‌به آرامشی که در زن وجود دارد، باید دانست که زنان بالاترین نقش را در حفظ کیان خانواده بر عهده دارند، در واقع آرامش و امنیت روانی که زن می‌تواند در خانه به همسر خود بدهد بی‌بدیل بوده و قرآن هم بر این نکته تأکید می‌کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند، انسان‌ها در خانواده تربیت شده و سپس وارد اجتماع می‌گردند و زن در قالب مدیر و در جایگاه مادر که بیشترین حضور را در خانه دارد، می‌تواند بالاترین نقش را در این زمینه ایفا نماید، زن مهم‌ترین مسئولیت را در خانواده داشته و قطعاً نقشی اساسی در تربیت فرزندان در جامعه خواهد داشت.


انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار