دبیر شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار بسیج:

شاعران فرهیخته، میراث یک ملت هستند

شاعران فرهیخته، میراث  یک ملت هستند
دبیر شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: شاعران فرهیخته، جواهرات یک ملت هستند که میتوان گران ترین قیمت ها را برای آنان در نظر گرفت.
کد خبر: ۹۵۹۹۰۷۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
شاعران فرهیخته، میراث  یک ملت هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج_سمانه عسکری دبیر شهرستان ملارد، همزمان با فرارسیدن سالروز بزرگداشت فردوسی به گفتگو با خبرنگار بسیج پرداخت.

سمانه عسکری دبیر ملاردی گفت: ادبیات هر ملت بازتابی از ارزش‌ها و نمادهای مشترک مردم آن است، فردوسی با خلق شاهنامه، بخش عظیمی از هویت فرهنگی و تاریخی ادبیات ایران را تشکیل داد.

وی افزود: فرهنگ ما بخاطر وجود شاعرانی همچون: فردوسی، مولوی، عطار نیشابوری، سعدی و... درخشان شده و پرتوهای نورانی آثار این شاعران هست که به دیده همگان رسیده و آنان این پرتو را دریافت می‌کنند.اثار آنان همچون میراث های ارزشمند و قیمتی است که برای ایران باستان برجای گذشته اند.

عسکری تصریح کرد: در گذشته ادبیات بسیار پررنگ و پراهمیت بوده، اما امروزه، با گذر زمان از اهمیت آن کاسته و به آن توجه کمی میشود، امروزه ما با چالش های گوناگونی در رابطه با اشعار و نثرها روبه‌رو هستیم که اگر برای آنها چاره اندیشی نشود، خطراتی ادبیات را تهدید میکند که در این راستا باید خطر و تهدیدات را به فرصت و موقعیت تبدیل کرد.

این دبیر ملاردی ضمن اشاره به شاخه های ادبیات و تاکید بر اهمیت وجود هر یک از آنان افزود: هیچ ملتی بدون ادبیات بقا ندارد و همواره از ادبیات به عنوان غذای روح و جان یاد میشود، دامنه گسترده ادبیات و شاخ و برگهای آن به حدی است که هر قوم و ملتی و هر شخصی را با فرهنگهای مختلفی که دارند ، به نوعی دربر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شعرها، سرودها، دیوان ها،کتاب‌ها، ضرب‌المثل و .... نشان‌دهنده گستردگی دامنه ادبیات است.

 

این دبیر ادبیات شهرستان ملارد در پایان سخنانش تصریح کرد: روز بزرگداشت شاعران ایرانی همچون فردوسی تلنگری برای انسان هاست که ادبیات کهن فارسی را یادآوری کرده و از آن همواره در زندگی خود استفاده کنند.

 

خبرنگار:نگین‌حاجی‌حسین‌‌‌

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار