در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

سردار حسن‌زاده: بالغ بر ۲۳۰ عنوان کتاب در نشر ۲۷ رونمایی شده است / لزوم توجه بیشتر به نویسندگان جوان

فرمانده سپاه تهران بزرگ ضمن بازدید از غرفه انتشارات ۲۷ بعثت بر لزوم توجه به نویسندگان جوان در عرصه دفاع مقدس و شناساندن سبک زندگی شهدابه نسل جوان تاکید کرد
کد خبر: ۹۵۹۹۷۰۰
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه تهران بزرگ، سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات ۲۷ بعثت حضور داشته و با ناشران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس و زندگینامه شهدا به گفتگو پرداخت.



سردارحسن زاده در نشست با نویسندگان انتشارات ۲۷ بعثت گفت: برحسب علاقه مندی و رسالتی که دارم نسبت به دیدار با ناشران دفا مقدس مصمم هستم و خدا را شاکریم که در چهل و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه کتاب، کتابنویسی و انشالله کتابخوانی به همین وسعت خواهیم بود.

وی افزود: یکی از نکات برجسته‌ای که باید بیشتر به آن توجه شود ناشران دفاع مقدس و  فضای ایثار، جهاد و شهادت است. بزرگترین وظیفه‌ای که این ناشران بر دوش دارند شناساندن شهدا و مکتب شهدا که همان سبک زندگی اسلامی است می‌باشد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان داشت: نشر ۲۷ که یکی از ناشران قدیمی و شناخته شده محسوب می‌شود  موفقیت‌های خوبی را تا به امروز رقم زده است. بالغ بر ۲۳۰ عنوان کتاب تا به امروز رونمایی شده و شاید بتوان گفت که نشر ۲۷ اولین مجموعه‌ای بود که در این زمینه قدم برداشت و یک الگویی را ارائه کرد برای سایر استان‌ها و لشگرها.

وی افزود: در خصوص زندگینامه شهدا باتوجه به اینکه ما در تهران ۲۴ هزار شهید داریم که بالغ بر ۱۶ هزار شهید متعلق به لشگر ۲۷ که عدد قابل توجهی است بیانگر این است ما باید بیش از گذشته برای مکتوب کردن سوابق و زندگینامه و شخصیت شهدای عزیزمان اهتمام داشته باشیم.

سردار حسن زاده تصریح کرد: بیشترین فرمانده شهید را در لشگر ۲۷ داشتیم و این موضوع نیز مسئولیت ما به ویژه نشر ۲۷ را بیشتر می‌کند تا در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: تاریخ شفاهی یکی از اقدامات بسیاری خوبی است که در این زمینه درحال انجام است. می‌توانیم بگوییم مدیرعامل مجموعه نشر ۲۷ و نویسندگان و پژوهشگرانی که در این مجموعه حضور دارند بهترین‌ها در این زمینه هستند.

سردارحسن زاده گفت: در عرصه کودک و نوجوان قدم‌هایی برداشته شده  که باید توسعه دهیم. باید در بحث ماندگار کردن آثار شهدا و زندگی شهدا که سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می‌کند روز به روز شاهد تلاش  بیشتر باشیم. توجه به نویسندگان جوان، محققان و پژوهشگران جوان در عرصه دفاع مقدس نیز موضوعی است که اخیرا بیشتر به آن توجه می‌شود و خود را موظف میدانیم بیش از گذشته به این موضوع بپردازیم.



سردارحسن زاده در ادامه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه‌های پاسداران اهل قلم، خبرگزاری فارس و بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران بازدید به عمل آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار