ایجاد اقتدار ملی با افزایش نسل جوان

شاهرود_ مشاور مذهبی مدارس شاهرود گفت: افزایش نسل جوان و بزرگ بودن کشور از لحاظ جمعیت، در ایجاد اقتدار خیلی تأثیر دارد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۸۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

ایجاد اقتدار ملی با افزایش نسل جوانبه گزارش خبرنگار بسیج، خانم نورمحمدی در نشست علمی با موضوع الگوی سوم زن مسلمان ونقش مادری به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد (س) اظهار کرد: جمعیت جوان، مؤمن، اهل کار و خلاق می‌تواند با نیروی فکری و قوت بدنیِ خود گام‌های مؤثری در رشد و تعالیِ خود، خانواده و جامعه بردارد.
وی تصریح کرد: افزایش نسل جوان و بزرگ بودن کشور از لحاظ جمعیت، در ایجاد اقتدار خیلی تأثیر دارد، و کشورِ بدون جمعیت جوان؛ یعنی کشورِ بدون ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق. بنابراین، برنامه حیاتی تکثیر نسل باید به طور جدی دنبال و پیگیری شود.
نورمحمدی افزود:خانواده، نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکرد‌های خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. خانواده، مناسب‌ترین نظام برای تامین نیاز‌های روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تامین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیاز‌های عاطفی افراد فراهم می‌آورد.
وی یادآورشد: زنگ هشدار کاهش جمعیت و به دنبال آن پیری جمعیت را به صدا در آورده است و اگر اکنون کاری نشود دیگر نمی‌توان مشکل را حل کرد، پس فرصت مداخله کوتاه است و همه باید همکاری کنند تا بحران کاهش جمعیت رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار