معاون دادگستری اردبیل عنوان کرد؛

ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت و حافظت از اراضی ملی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حافظت از اراضی ملی و منابع طبیعی لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۶۰۰۷۷۰
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت و حافظت از اراضی ملی

به گزارش خبرنگار بسیج، جهانگیر جوانمرد پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی دولتی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بسیج در کنار اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های متولی می‌تواند در پیشگیری‌های اولیه تخریب و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تخریب و تصرف اراضی استفاده از برنامه‌های پیشگیرانه است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله اجرای کامل قانون حدنگاری و ظرفیت‌های کمسیون رفع تداخل‌ها در تعیین تکلیف اراضی زراعی و ملی می‌تواند در کاهش میزان وقوع تخلفات در این حوزه بسیار تأثیر گذار باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی و مشارکت مردم در صیانت و حافظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را خاطر نشان کرد و گفت: تسریع در رسیدگی‌ها به پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرایم تخریب و تصرف اراضی ملی لازم و ضروری است.

جوانمرد خاطرنشان کرد: مدیران حقوقی منابع طبیعی به منظور صدور آرای متقن در سریع‌ترین زمان ممکن باید مستندات و گزارش‌های خود را به مراجع قضائی اعلام کنند و پس از تشکیل پرونده در محاکم نیز به جد باید پیگیر آن تا حصول نتیجه باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی ضمن اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در صورت دریافت گزارش با هرگونه تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی بدون هیچ‌گونه تسامح و گذشتی با متخلفان مطابق با قانون برخورد می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار