خبرهای داغ:

تنوع گیاهان خوزستان فرصتی برای تولید انواع محصولات دارویی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تنوع فراوان و مناسب گیاهان خوزستان شرایط ایده آل و منحصر به فردی را برای تولید انواع محصولات دارویی فراهم آورده است.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۰۰
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا در دیدار با مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بر ضرورت ایجاد شهرک دارویی در استان اشاره کرد و گفت: با مطالعاتی که در خصوص مواد اولیه دارو‌ها انجام شده است، در این استان شرایط بسیار مطلوبی برای کشت و تولید گیاهان دارویی وجود دارد.

وی افزود: چنانچه با همکاری بخش خصوصی سرمایه گذاری در تولید گیاهان دارویی صورت پذیرد، می‌تواند هم تامین کننده مواد لازم برای تولید دارو در سطح کشور باشد و هم ایجاد ارزش افزوده خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

دکتر مهدوی نیا ادامه داد: این امر مطمئنا بر ایجاد اشتغال در منطقه و محرومیت زدایی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده، رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این دیدار توضیحات مبسوطی پیرامون مطالعات انجام شده برای شناسایی گیاهان دارویی و نقش هر کدام ارائه کرد.

علی مهدی پور، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان هم در این دیدار به جلگه زرحیز خوزستان و شرایط اقلیمی و منابع مختلف آن اشاره کرد و گفت: شرایط اقلیمی و منابع مختلفی که در این استان زرخیر مهیاست می‌تواند کمک موثری برای تهیه مواد اولیه دارو‌های مورد نیاز شرکت‌های داروسازی کشور فراهم آورد.

وی در ادامه به تاثیر وجود اراضی حاصلخیز در همجواری با سه ابر حوضه‌ی آبریز کارون بزرگ، کرخه و شاوور و هم چنین زهره و جراحی برای تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: حوضه‌های آبریز خوزستان که بیش از ۳۰ درصد آب‌های جاری کشور به آنان می‌ریزد قابلیت‌های منحصر به فردی برای کشت و تولید گیاهان دارویی فراهم کرده است.

مهدی پور با اشاره به شرایط سوق الجیشی و دیگر ظرفیت‌های استان برای امر صادرات به اقصا نقاط جهان، ادامه داد: وجود مرز‌های زمینی، هوایی و به ویژه دریایی خود نشان از شرایط مناسب برای صادرات و تجاری سازی و حضور فعال در بازار‌های بین المللی دارد که باید این فرصت را مغتنم شمرد.

وی می‌گوید: تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بر این است که زمینه‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بهترین شکل ممکن و به سهولت و سریع مهیا شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان به ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی سلامت و دارویی به مساحت ۴۰ هکتار در جوار شهر جدید رامین اشاره کرد و گفت: در مصوبات سفر رییس جمهور شهید خدمت ناحیه صنعتی تخصصی سلامت و دارویی مورد تایید قرار گرفته است که در سال جاری با همت این شرکت و شرکت عمران شهر جدید رامین در شهرستان باوی ایجاد و راه اندازی خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار