خبرهای داغ:

روند رو به رشد صادرات از خوزستان به کشور عراق

ناظر گمرکات خوزستان گفت: روند صادرات به کشور عراق با توافقات و اقدامات موثری که در این زمینه انجام شده روند رو به رشدی داشته است.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۲۰
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان بهروز قره بیگی با بیان اینکه کشور عراق یکی از کشورهای مورد هدف تجاری خوزستان است بیان کرد: میزان صادرات از استان به کشور عراق در ۲ ماهه امسال یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن به ارزش ۴۰۸ میلیون و ۶۰۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۷۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۲۲ درصد افزایش داشته است.

خوزستان با داشتن ۲ مرز خاکی با عراق و مرزهای آبی آبادان و خرمشهر ظرفیت بسیار مهمی برای امر تجارت با این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به میزان صادرات از گمرکات استان ادامه داد: یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار طی ۲ ماه گذشته از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته است.

قره بیگی اظهار کرد: میزان صادرات انجام شده چهار میلیون و ۱۲۴ هزار تن بوده که به لحاظ وزنی ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین میزان واردات در همین مدت ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک اهواز میزان درآمد گمرکات استان در ۲ ماه اخیر را ۳۵ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال عنوان کرد.

قره بیگی در ادامه با اشاره به میزان تردد مسافر افزود: میزان ورود مسافر از مرزهای شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر ۳۹۵ هزار نفر و میزان خروج ۳۸۳ هزار نفر بوده است.

خوزستان به واسطه داشتن ۷ بندر تجاری و ۲ مرز خاکی سومین استان در امر صادرات و دومین در واردات کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار