خبرهای داغ:

آئین گرامیداشت شهدای خدمت در بهبهان

مراسم گرامیداشت شهید خدمت خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در شهر منصوریه بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۰۳۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج بهبهان:این مراسم شب گذشته با حضور فرماندار محترم، مسؤلین شهر منصوریه و شهرستان در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر منصوریه به همت پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر حوزه شهید بقایی با سخنرانی فرماندار شهرستان در تجلیل از خدمات ارزنده ریاست جمهور محترم و بزرگداشت شخصیت و منزلت ایشان و همچنین مداحی و عزاداری در سوگ سید محرومان و هیأت همراه برگزار گردید.

 

سیدولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهنشان در حادثه اخیر، گفت؛ شهید آیت الله رئیسی در کنار شهدایی چون شهید رجایی و شهید باهنر در تاریخ سیاسی ایران کم نظیر و ماندگار هستند.

وی با برشمردن دوران مختلف تاریخی،تنها زمانی که در یک جنگ ذره ای از خاک وطن جدا نشد را دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله خواند که با درایت و حضور کسانی همچون آیت الله رییسی و البته مردم غیور و دلاور ایران بود.

فرماندار بهبهان اضافه نمود: در طول تاریخ، کسان زیادی تلاش کردند ترکه ایران را بشکنند اما این ترکه همواره خم شده است و نشکسته است و این تاریخ ایران زمین است.

 

سیدولی الله موسوی عنوان داشت: رییس جمهور شهید، آیت الله رییسی در زمانی دولت را تحویل گرفت که کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار بود و بیماری کرونا نیز همه گیر شده بود. رشد اقتصادی منفی و تحریم های کمر شکن دشمنان و همچنین ممانعت از ورود واکسن کرونا به ایران کشور را در شرایط بسیار بدی قرار داده بود و ایشان با ایجاد رابطه ی مناسب با همسایگان و گسترش نفوذ منطقه ای توانست علاوه بر حل چالش کرونا، یک ارامش در کشور ایجاد نماید.

فرماندار بهبهان ادامه داد،از ویژگی های مثبت رییس جمهور شهید، حضور میدانی در تمام صحنه های مهم و بحران ها و حوادث و اتفاقات کشور بود. هرکجا حادثه ای مثل سیل،زلزله و بلایای طبیعی رخ داد ایشان در ساعات اولیه به صورت میدانی در محل حاضر و مدیریت می نمود، چرا که رنج مردم را درد خود می دانست. زلزله اندیکا که یک شهر بسیار کوچک در خوزستان بود و وی شخصا به آن شهر آمد، زلزله در منطقه احمد کلاله دزفول و حضور ایشان و هشت بار سفر استانی به خوزستان از جمله مولفه های محبوبیت آیت الله رییسی بود. شخصی که در طول یکسال ۳۱ سفر استانی داشت و علاوه بر آن در سیاست خارجی تلاش نمود که با گسترش روابط با همسایگان و استفاده از ظرفیت های منطقه، ضمن ایجاد آرامش موجب رشد اقتصادی ک افزایش صادرات غیر نفتی شد.
کاهش تنش با عربستان و از سرگیری روابط با بحرین،عضویت در پیمان های شانگهای و بریکس با هدف دسترسی به فضای بین المللی و دور زدن تحریم های ظالمانه کارهای بزرگی بود که آیت الله رییسی در سیاست خارجی انجام دادند. علاوه بر آن فروش نفت کشور از روزی ۴۰۰۰ بشکه را به روزی یک و نیم میلیون بشکه رساند و در اقتصاد داخلی نیز بدهی دولت به بانک مرکزی را که از ۱۱۵ هزارمیلیارد تومان تسویه و استقراضی نیز از بانک مرکزی انجام نداد و قاچاق و رانت را در حوزه آرد و نان کشور از بین برد .

گرفتن حقوق آلایندگی و اختصاص آن به شهرستان ها، افزایش ارزش افزوده، تخصیص عوارض نفت به مناطق محروم، عدم گره زدن اقتصاد به برجام، زندگی در کنار و درمیان مردم،احیا کارخانه های تعطیل،رتبه بندی معلمان و … دیگر خدمات دولت شهید آیت الله رییس بود که فرماندار بهبهان به آن اشاره کرد.


دکتر  موسوی در پایان گفت کشور ما و ملت ما سرد و گرم های زیادی کشیده اند، بدون شک این برهه زمانی را نیز با سربلندی و موفقیت و اتحاد خود پشت سر مقام معظم رهبری به شکلی خوب پشت سر خواهند گذاشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار