سازمان فضای مجازی بسیج تهران بزرگ برگزار می‌کند؛

سومین جشنواره «سواد رسانه نسرا»

سومین جشنواره «سواد رسانه نسرا»
سازمان فضای مجازی بسیج سومین جشنواره سواد رسانه‌ای را امسال در راستای موضوع مهم «جهاد تبیین» برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۷۳
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان فضای مجازی بسیج در نظر دارد سومین جشنواره سواد رسانه‌ای را در راستای موضوع مهم «جهاد تبیین» برگزار نماید. 

هدف از برگزاری این جشنواره، آمایش پتانسیل‌ها و توانایی‌های سواد رسانه‌ای فعالان فضای‌ مجازی بسیج در سطح کشور، تولید گسترده محتواهای مطلوب و باکیفیت در حوزه سواد رسانه‌ای و انتشار آن است تا از این طریق سواد رسانه‌ای عموم مردم افزایش یافته و افکار عمومی در برابر موج شایعات، فیک‌نیوزها و اخبار کذب رسانه‌های معاند ایمن شود. 

آخرین مهلت ارسال آثار پنجم تیرماه ۱۴۰۳ درنظرگرفته شده و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره جهت ارسال آثار می‌توانند از طریق آی دی زیر در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام اقدام نمایند.

(https://eitaa.com/nasra_tehranb __ https://t.me/nasra_tehranb)

سومین جشنواره سواد رسانه نسرا

جزئیات مرحله استانی این رویداد به شرح ذیل است:

محورهای ارائه آثار:

1️⃣تربیت رسانه‌ای (آموزش(آگاه‌سازی و انتقال اطلاعات) و پرورش (نظارت و مراقبت، انجام یا ترک رفتار و شناخت آسیب‌ها) 

2️⃣ فناوری های نوین ارتباطی (وسایل ارتباط جمعی، شبکه‌های اجتماعی و پخش محتوا، انفورماتیک و ارتباطات دور)

3️⃣جریان‌شناسی رسانه (شناخت عقبه فکری رسانه‌ها و ترفندهای رسانه‌ای و موضوعاتی همچون رسانه ابزاری برای استعمار، سلطه بر رسانه‌ها، تسلط صهیونیسم بر رسانه‌های غرب، مالکان رسانه‌های غربی و عربی و...)

4️⃣بازی‌های رایانه‌ای (تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای، اثرات تربیتی بازی‌ها، اثرات بازی‌ها در حوزه حکمرانی و مدیریت کشور)

5️⃣هوش مصنوعی (آینده جهان و هوش مصنوعی، تاثیرات تربیتی و آموزشی هوش مصنوعی بر جهان، هوش مصنوعی و حکمرانی)

6️⃣رسانه شناسی (انواع رسانه‌ها و کارکردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و آموزشی)

7️⃣شبکه ملی اطلاعات (زیرساخت‌های ارتباطی و نرم‌افزاری، اینترنت ملی)

8️⃣اقتصاد رسانه‌ای (سیاست‌ها و رویه‌های اقتصادی شرکت‌های رسانه‌ای، اصول بنیادین عرضه و تقاضا در بازار رسانه‌ای، تمرکز مالکیت رسانه‌ها، چالش‌های اقتصاد رسانه در بستر دیجیتال، روش‌های متفاوت اعمال قدرت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از طریق رسانه‌ها، قراردادها و حقوق مالکیت پخش رادیو تلویزیونی، حاکمیت بر رسانه ها در عصر جهانی‌سازی، دستبردهای رسانه‌ای(مالکیت معنوی)، تفکر مفصل درباره آینده رسانه‌های عام‌المنفعه)

-اشتغال رسانه‌ای(درآمد زایی و ارتقاء سطح زندگی مردم از طریق رسانه‌ها) 

-کارآفرینی رسانه‌ای(کسب و کارهای رسانه‌ای)

9️⃣شناسایی ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی در فضای مجازی

 

قالب‌های ارائه آثار در سومین جشنواره سواد رسانه نسرا

1️⃣ سخنرانی(TED)

حداقل ۵ و حداکثر ۸ دقیقه- میکس نشده باشد – افکت و تدوین نداشته باشد. سخنرانی‌ها ویرایش ‌شوند. چند جمله‌ اول سخنران در شروع صحبت و اِ، آها و اوهوم... حذف گردد ولی محتوای اصلی صحبت دست نخورد. ویدئوها می‌توانند زیرنویس داشته باشند. 

2️⃣ موشن گرافیک

موشن‌ گرافیک ترکیب دو واژه «موشن» و «گرافیک»  و گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. عموماً در آن‌ها از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می‌گیرند.

3️⃣ اینفوگرافیک

منظور بیان اطلاعات، داده‌ها یا مفاهیم پیچیده‌ مربوط به یک دانش خاص به شیوه‌ی دیداری یا تصویری است. اصل فایل با کیفیت بایستی ارسال گردد. 

4️⃣ کتاب

کتاب بایستی قبلا در جایی ارائه نشده باشد و از تولیدات ۶ ماه اخیر نویسندگان و با رعایت شیوه نامه‌های نوشتاری استاندارد کتاب نویسی(حجم مناسب، منابع معتبر، رعایت شیوه نامه‌های نگارشی و ویرایشی صحیح) نگارش یافته باشد. 

5️⃣ پوستر

پوسترها بایستی خلاقانه، خوانا و دارای اجرای درست باشد. 

ابعاد استاندارد پوسترهای چاپی:  ۳۵ در۵۰ سانتی متر   – ۵۰ در۷۰ سانتی متر– ۷۰ در۱۰۰ سانتی متر 

6️⃣ نرم‌افزار‌

نرم‌افزار باید اختصاصی موضوعات سواد رسانه‌ای باشد. اختصاص به نهاد یا متولی خاصی نداشته باشد. تایید پلتفرم‌های توزیع مانند بازار یا گوگل پلی را کسب کرده باشد یا بتواند کسب کند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار