خبرهای داغ:

وظیفه دانشگاه‌ها برای معرفی سبک مدیریتی شهید رئیسی

وظیفه دانشگاه‌ها برای معرفی سبک مدیریتی شهید رئیسی
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: لازم است دانشگاه به خصوص رشته‌ها علوم سیاسی، علوم اجتماعی درمورد الگوی سبک مدیریتی اداره کردن کشور به صورت جداگانه برای رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و سایر این شهدا یک کار علمی قوی و دقیق انجام دهند.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۰۷
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه در مراسم ختم و گرامیداشت شهادت رئیس جمهور شهید و یارانش که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد در بیان بزرگی شخصیتی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان انقلابیش به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده معظم شهیدجمهور «ما زیر این آسمان مثل ایشان را خیلی کم داریم» بسنده کرد.وی اضافه کرد: نظر حضرت آقا(مدظله) نسبت به بقیه این شهدا نیز همین‌گونه بوده است. ایشان بسیار به آن‌ها علاقه داشتند.نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: در این زمینه حوزه یک وظیفه و دانشگاه نیز یک وظيفه، این دو مرکز علم و معرفت هستند. وظیفه حوزه این است که مستند جزبه‌جز برنامه‌ها، اعمال و رفتارها همه این شهدا از جمله رئیس جمهور شهید، امام جمعه شهید، وزیر امورخارجه شهید، استاندار شهید و سایر شهدا را آیات و روایات ارائه کنند؛ که این سبک جزبه‌جز آن مستند به آیات شریفه قرآن است.
 
وی افزود: کار مهم مستند‌سازی با آیات قرآن و روایات روش عملی و رفتاری این شهدا والامقام بر عهده حوزه‌هاست؛که تبدیل به یک گنجینه و الگوی عملی برای مسوولان نظام جمهوری اسلامی برای همیشه خواهد شد. وی ساده‌زیستی را ویژگی مهم شهید رئیسی دانست و گفت: شهید جمهور در یک خانواده‌ای بزرگ شد که روی تجمل را به خود ندیده بود، حتی وقتی رئیس قوه قضائیه هم شد حقوقش را نصف کرد و می‌گفت این حقوق زیاد است؛ در مورد تولیت آستان قدس نیز این چنین بود. که این‌ها نشان دهنده عمل او به آیات قرآن است.امام جمعه کرمانشاه افزود: در دانشگاه‌ها توقع این است که پایان نامه‌ها فعالیت‌های پژوهشی و ارائه‌ها در نشست‌های علمی‌ دانشجویان، این سبک مدیریتی به صورت یک مجموعه مدون در نظام سیاسی دنیا عرضه و ارائه شود. وی ادامه داد: لازم است دانشگاه به خصوص رشته‌ها علوم سیاسی، علوم اجتماعی درمورد این الگوی سبک مدیریتی اداره کردن کشور به صورت جداگانه برای رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و سایر این شهدا یک کار علمی قوی و دقیق انجام دهند. حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: انتظار دارم که دانشگا‌ه‌های استان به‌خصوص دانشگاه رازی در این عرصه پیشقدم باشند و این کار را انجام دهند.
وی افزود: بنابراین این روش یک الگو و اسوه است. الگو‌پردازی و اسوه‌پردازی کار حوزه و دانشگاه است که در این عرصه باید از همه سبقت بگیرند. شهید رئیسی و همراهانش حقیقتا یک سنت حسنه ماندگار هستند. حجت‌الاسلام غفوری خاطرنشان کرد: این سنت حسنه ماندگار را تبلیغ و تبيين کند، به آن عمل کند، این مسیر ترقی و تعالی را به روی خود می‌ببیند و می‌تواند با سرعت آن را طی کند. همچنین آن بزرگواران هم در اجر آن شریک خواهند بود.گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه رازی یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار