خبرهای داغ:

هشدار فرماندار شوش نسبت به گسترش آفت کرم برگ خوار در مزارع

فرماندار شوش با اشاره به شیوع آفت کرم برگ خوار گفت: این آفت به سرعت در سطح استان در حال گسترش است که هوشیاری دستگاه‌های متولی و کشاورزان شوش را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۹۵
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محسن حویزه روز دوشنبه در نشست شورای کشاورزی شوش در سالن سردار شهید سلیمانی فرمانداری شوش با اشاره به تشکیل قرارگاه هماهنگ عملیاتی پایش آفت کرم برگ خوار در خوزستان افزود: تشکیل این قرارگاه نشان دهنده جدی بودن برخی نگرانی‌ها از شیوع این آفت در استان است.

وی ادامه داد: کشت‌های بدون وقفه زمین‌ها موجب تضعیف زمین‌های کشاورزی و آسیب پدیری آنها در برابر آفات شده است.

فرماندار شوش، این شهرستان را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان خوزستان دانست و گفت: بیش از ۲ هزار نفر در انجمن صنفی کشاورزی شوش عضو هستند و معیشت جمعیت زیادی از این شهرستان با کشاورزی گره خورده است به همین دلیل آمادگی برای مقابله با این آفت به منظور جلوگیری از تحمیل خسارات به بخش کشاورزی شوش ضروری است.

وی افزود: نوع سموم مقابله با این آفت توسط جهاد کشاورزی تعیین شده است و باید اطلاع رسانی و نظارت لازم بر روی سم پاشی انجام شود.

حویزه پایش مستمر زمین‌های کشاورزی را ضروری دانست و اظهارکرد: رعایت الگوی کشت، به کارگیری شیوه نامه‌ها، اهتمام نسبت به سم پاشی زمین‌ها و شخم عمیق از جمله اقدام‌های موثر در برابر این آفت است.

۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شوش کشت می‌شود و این شهرستان دارای رتبه‌های برتر کشاورزی در استان و کشور است.

۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و یک هزار هکتار صیفی جات در شوش کشت می‌شود.

سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش در تولید ذرت دانه‌ای رتبه نخست کشور را دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تن گندم از قطب‌های مهم کشور در تولید این محصول راهبردی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار