خبرهای داغ:

پایان کار برداشت گندم از مزارع خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از پایان کار برداشت گندم از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵ هزار تن گندم از گندمزار‌های این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۳۱
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خرمشهر یاسر شریفی روز سه‌شنبه اظهار کرد: برداشت گندم از ۱۴ هزار هکتار مزارع این شهرستان به پایان رسیده و بیش از ۲۵ هزار تن محصول توسط ۲ مرکز خرید در شهرستان خریداری شده است.

وی بیان کرد: چمران ۲، مهرگان و خلیل از جمله ارقام کشت شده در این شهرستان بود.

شریفی رعایت اصول زراعی شامل تاریخ و تراکم کشت در کنار تغذیه و کوددهی اصولی به مزارع و نیز مدیریت آفات و امراض را از جمله آموزش های تاثیرگذار در فصل کشت عنوان کرد و افزود: اگر کشاورزان به سمت مدیریت علمی مزارع سوق داده شوند، شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اظهارکرد: ۶ اکیپ در حال انجام عملیات دیده‌بانی ملخ هستند تا از بروز خسارات احتمالی حمله این آفت به مزارع شهرستان خرمشهر جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور بر اساس آخرین پیش بینی ها و هشدار فائو ، اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان خرمشهر فعالیت خود را تشدید کردند و ردیابی در این شهرستان بر اساس اطلاعات و مختصات مکان های آلوده در سال‌های قبل به طور مستمر انجام می‌شود.

شریفی با بیان اینکه تمامی مزارع و عرصه‌های پایش شده در نرم افزار ایلوکاست elocust۳m ثبت می‌شود اضافه کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نقطه در این نرم افزار ثبت و بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان پایش شده است.

وی ادامه داد: میزان پایش ملخ صحرایی در سال زراعی قبل بیش از ۷۰۰ هزار هکتار بود و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا بیشترین میزان پایش را در سطح مزارع داشته باشیم.

شریفی از بهره‌برداران و کشاورزان خواست درصورت مشاهده ملخ دریایی سریعا مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ یا مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار