خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری مطرح کرد؛

تسلیت ۳۳۰ مقام‌ عالی رتبه جهان به رهبر معظم انقلاب اسلامی

کنعانی گفت: ما دریافت کننده ۳۳۰ پیام از مقام‌های عالی رتبه جهت تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده ایم، این میزان پیام سند موفقیت دستگاه دیپلماسی است.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۰۵
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان اظهار داشت: لازم است حضور و مشارکت میلیونی و قدرشناسانه ملت ایران در مراسمات تشییع و تدفین خادمان عزیز کشورمان را پاس بداریم.

کنعانی خاطرنشان کرد: حضور گسترده هیات‌های خارجی در مراسمات تشییع رئیس جمهوری شهید و هیأت همراه اقدام بزرگی بود که دولت جمهوری اسلامی ایران از همه هیئات تقدیر و تشکر به عمل می‌آورد.

نقش بی‌بدیل رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در گسترش تعاملات

وی افزود: نقش رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه شهید در گسترش تعاملات با کشور‌های خارجی یک نقش بی بدیل است و ما شاهد جهش توسعه روابط با کشور‌های مختلف در سه سال اخیر بوده‌ایم، صدق این ادعا مشارکت هیات‌های عالی رتبه مختلف در مراسم تشییع این شهدای گرانقدر است، ما دریافت کننده ۳۳۰ پیام از مقامات عالی رتبه جهت تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده ایم، این میزان پیام سند موفقیت دستگاه دیپلماسی و دولت در گسترش روابط خارجی است.

حضور بیش از ۶۰ هیات عالی‌رتبه در مراسمات تشییع

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: حضور بیش از ۶۰ هیات عالی رتبه در سطح روئسای کشور‌ها و وزرای خارجه شاید در مراسمات تشییع بی سابقه باشد. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به رغم این ضایعه بزرگ، اما رویکرد خود را در تعامل سازنده با کشور‌های مختلف در حوزه منطقه و فرامنطقه با جدیت و اهتمام ادامه خواهد داد.

وی افزود: به رغم این ضایعه سخت اما جمهوری اسلامی از هیچ گونه تلاش و فرصتی از حمایت از محور مقاومت به ویژه از ملت فلسطین دریغ نمی کند، ما معتقدیم حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه اخلاقی و یک مسئولیت بین المللی برای همه ملت ها و دولت ها است.

کنعانی گفت: ما اظهارات پادشاه بحرین را شنیدم و این اظهارات را مورد اهتمام قرار خواهیم داد، همچنین حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تکریم رئیس جمهور شهیدان تشکر و قدردانی می کنیم.

گسترش مناسبات جمهوری اسلامی با قاره آفریقا

وی افزود: گسترش مناسبات جمهوری اسلامی با قاره آفریقا یکی از اولویتهای اساسی دولت ایران است و دولت سیزدهم هم خاصا این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، در این زمینه می توانم به سفر رئیس جمهور شهید به کشورهای آفریقایی و برگزاری هشت کمیسیون مشترک با کشورهای آفریقایی اشاره کنم.

وی افزود: به رغم این ضایعه سخت اما جمهوری اسلامی از هیچگونه تلاش و فرصتی از حمایت از محور مقاومت به ویژه از ملت فلسطین دریغ نمی‌کند، ما معتقدیم حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه اخلاقی و یک مسئولیت بین المللی برای همه ملت ها و دولت ها است.

کنعانی گفت: ما اظهارات پادشاه بحرین را شنیدم و این اظهارات را مورد اهتمام قرار خواهیم داد، همچنین حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تکریم رئیس جمهور شهیدان تشکر و قدردانی می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: توسعه مناسبات با کشورهای مختلف به ویژه با کشورهای همسایه اولویت اصلی دولت سیزدهم است، تنش زدایی با برخی از کشور و اعتماد سازی با تعداد دیگری از کشورها و همچنین افزایش همکاری با کشورها همگی در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم رقم خورده است.

کنعانی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه های دولت ادامه خواهد داد، گفت: معتقدیم در رویکرد سازنده ایران در توسعه مناسبات با کشورهای مختلف تغییری ایجاد نخواهد شد و دستگاه دیپلماسی از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار