خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبرداد:

اقدام مهم و راهبردی در قطع وابستگی به خارج/ شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرچمدار بومی سازی صنعت نفت كشور

علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اجراي نخستین آزمون میدانی موفقیت آمیز ابزار جایرو ساخت داخل خبرداد.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۲۷
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدير عامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب با تأکيد بر ضرورت حمايت از کالاي ساخت داخل و شرکت‌هاي دانش‌بنيان بيان کرد: مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب (معاونت های مهندسی نفت/ حفاری) در راستای حمایت از شرکت‌هاي دانش بنيان و تولید کالای ساخت داخل، پس از صحت سنجی عملکرد آزمایشگاهی ابزار جایرو، اقدامات لازم را جهت آزمون میدانی ابزار در یکی از دکل های تعميراتي فراهم کردند.

دانشي درخصوص کاربرد اين ابزار در صنعت نفت افزود: ابزار جايرو جهت اندازه‌گیری زاویه انحراف و مسیر چاه‌های حفره‌ پوش و همچنین نصب تجهیزات لازم جهت آغاز حفاری انحرافی در چاه‌های تعمیری و توسعه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وي ادامه داد: فناوري خاص به کار رفته در اين ابزار و شرايط تحريمي موجود، تأمين آن را براي صنعت نفت با سختي رو به رو کرده بود، ساخت نمونه بومي و مشابه آن در داخل کشور از جهت دسترسی شرکت های نمودارگیری چاه های نفت و گاز به این تجهیز با قیمت مناسب تر از نمونه های مشابه خارجی حائز اهميت است.

وی در تشریح اهمیت راهبردی این اقدام، اعتماد کامل مناطق نفتخیز به شرکت های جوان و فنآور داخلی و نیازسنجی و اهتمام جدی به رفع گلوگاه های وابستگی به خارج را در راستای تاکیدات رهبری معظم انقلاب و سیاست های وزارت نفت در دولت سیزدهم دانستند و این جهاد علمی را یکی از نمادهای تجلی باور ما توانسته ایم توسط فرزندان ایران عزیز توصیف کردند

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب ابراز داشت: ابزار جایرو به دلیل بالا بردن و رسیدن به نقطه مورد هدف در صنعت حفاری اهمیت والایی دارد، لذا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بومی سازی صنعت در کشور پرچمدار و پیشتاز است.

دانشی در پايان گفت: شرکت دانش بنیاد آریا ایرانیان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در خوزستان است که با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به این مهم دست یافته است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار