مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان البرز خبر داد؛

برگزاری اردوی جهادی در ۱۱ روستای استان لرستان

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان البرز از برگزاری اردوی جهادی در ۱۱ روستای استان لرستان، با حضور متخصصین دامپزشکی و دامپروری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۸۷
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، پاسدار کولیوند مسئول سازمان بسیج کشاورزی استان البرز، با اعلام این خبر گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر "حرکت جهادی را تبدیل به گفتمان کنید. " و با توجه به شناسایی سازمان بسیج کشاورزی از وضع موجود استان البرز در خصوص بیماری‌های دامی و داشتن توانایی روستاییان این استان نسبت به ارتباط با دامپزشک و همچنین ارتباط گیری با ادارات و نهاد‌های مرتبط با دامپزشکی و با مشورت با افراد ذی صلاح به این نتیجه رسید رزمایش سوم خود را در مناطق محروم شهرستان کوهدشت استان لرستان برگزار کند.

وی افزود: پیرو اجرای برنامه‌های طرح امنیت غذایی و ارتقا بهره وری در دام سبک سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان البرز، با جمعیتی متشکل از ۲۰ دامپزشک متخصص دام بزرگ، اساتید، دامپزشکان دکترای حرفه‌ای و دانشجویان دامپزشکی، در قالب گروه جهادی ایلیا، در منطقه کشماهور بخش در گنبد شهرستان کوهدشت استان لرستان، اقدام به برگزاری رزمایش تخصصی دامپزشکی کردند.

وی بیان کرد: در این رزمایش جهادگران فعالیت‌های خود را در بازه زمانی محدود در ۱۱ روستا انجام داده اند، باعث ارتقاء سطح امید و انگیزه برای تثبیت این شغل در روستا‌ها شدند.

کولیوند با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی صرفا فعالیت‌های دامپزشکی انجام نشده است، اضافه کرد: جهادگران اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز در این ۱۱ روستا داشته اند از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی توانمندسازی، اهدای وسایل آموزشی و کتاب و غیره.

وی عنوان کرد: در این رزمایش برگزاری کلاس آموزشی، اهدای دارو به ارزش ۷۰۰میلیون تومان و واکسینه کردن دام‌ها در مقابله بیماری‌های تب برفی و مالت، از اقدامات موثر بوده است.

کولیوند در پایان خاطر نشان کرد: نتایج ملموس این رزمایش، ایجاد امید و انگیزه در بین اهالی منطقه با دیدن گروه جهادی، لکه گیری از بیماری‌های موجود در منطقه، کمک به تثبیت اشتغال روستاییان در مبحث دامداری و کم کردن هزینه‌ها و امیدواری آن‌ها به آینده این شغل، بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار