خبرهای داغ:

۸۰ درصد خرمای مستعمران تولید شادگان صادر می‌شود

رئیس کمیته انجمن خرمای خوزستان گفت: ۸۰ درصد خرمای مستعمران تولید شادگان صادر می‌شود لذا این شهرستان در سیاست‌گذاری صنعت خرما تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۲۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان یعقوب محسنی بیان کرد: در زمینه خرما مشکلات بنیادی در استان وجود دارد، عدم هماهنگی و تعدد مراکز تصمیم‌گیری در خصوص خرما سال‌ها گریبانگیر کسب و کارهای مرتبط با این حوزه است و باعث شده در بین استان‌های خرماخیز کشور رتبه پایینی داشته باشیم.

وی به فعالیت ۳۷ واحد تولید و بسته‌بندی خرما در استان اشاره کرد و گفت: ۱۵ واحد در شادگان و ۱۶ واحد در دیگر نقاط خوزستان واقع شده است.

محسنی با بیان اینکه بیشترین خرمای استان در شادگان تولید می‌شود اظهارکرد: ۸۰ درصد خرمای مستعمران تولید شادگان صادر می‌شود لذا این شهرستان در سیاست‌گذاری صنعت خرما تاثیر بسزایی دارد.

رئیس کمیته انجمن خرمای خوزستان تصریح کرد: انجمن خرمای خوزستان تشکیل شده ولی با توجه به فعالیت اتحادیه خشکبار، موازی کاری هایی وجود دارد که نیاز است هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام شود.

وی ضمن انتقاد از ضعف صنعت خرما در خوزستان گفت: این شرایط درحالی است که بخش قابل توجهی از خرمای تولیدی به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد ۲۲هزار بهره‌بردار در ۴۲ هزار هکتار سطح زیرکشت نخیلات استان خوزستان فعال هستند.

میزان برداشت محصول خرمای خوزستان در سال گذشته ۳۰۲ هزارتن بود که از این میزان ۱۰۰ هزارتن توسط کارگاه‌های بسته‌بندی و صادرکننده خریداری شده است.

کشورهای حوزه اوراسیا، هند، ژاپن و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبدا صادرات مصحولات خرمای استان خوزستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار