۶ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر مسدود شد

مدیر منابع آب شهرستان مشگین شهر از انسداد ۶ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۲۷۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

۶ حلقه چاه غیرمجاز در مشگین‌شهر مسدود شد

شهرام خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب و برخورد با متخلفین از قانون توزیع عادلانه آب افزود: با انسداد این ۶ حلقه چاه بیش از ۶۵ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی این شهرستان صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به نصب ۱۲ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: با این اقدام نیز بیش از ۲۳۷ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

خلیلی ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان مشگین شهر در حفاظت از منابع آبی این شهرستان افزود: نیروهای گشت و بازرسی در حفاظت از منابع آبی مشگین شهر فعال بوده و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از منابع آبی برخورد قانونی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

مدیر منابع آب شهرستان مشگین شهر با تاکید بر اجرای برنامه‌های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بین مدارس شهرستان نیز عنوان کرد: طرح داناب همزمان با مدارس استان با استقبال چشمگیری در مدارس دوره اول متوسطه مشگین‌شهر در حال اجراست.

به گزارش بسیج، در حوضه مربوط به شهرستان مشگین‌شهر ۱۴ سد بزرگ و کوچک با حجم مفید ۱۳۶ میلیون متر مکعب با پایاب ۱۱ هزار و ۶۳۵ هکتار در حال بهره‌برداری است که با توجه به وضعیت بارندگی‌های اخیر اکثر سدهای منطقه از آورد خوبی برخوردار نیستند.

بر این اساس از مجموع ۳۰۵ میلیون متر مکعب ظرفیت منابع آب شهرستان مشگین‌شهر، ۱۹۴ میلیون متر مکعب مربوط به منابع آب‌های سطحی و ۱۱۱ میلیون متر مکعب مربوط به منابع آب‌های زیرزمینی است که هم‌اکنون ۶۰ درصد آب‌های سطحی در بخش‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار